خبرگزاری کار ایران

رشیدی کوچی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

انتظار داشتیم فردی معرفی شود که سلسله مراتب را طی کرده باشد/ مجلس انقلابی با قدرت در برابر وزرای ناکارآمد می‌ایستد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۲۵۵

نماینده مرودشت، پاسارگاد، ارسنجان، دزفول و اندیمشک در مجلس گفت: بنده به نمایندگی از تمام مجلس انقلابی از سخنان اخیر آقای علم‌الهدی تشکر می‌کنم و برای اینکه ایشان در آینده در خطبه نماز جمعه نگویند که من به شما گفتم و شما عمل نکردید؛ ان‌شاالله مجلس انقلابی با قدرت در برابر وزرای ناکارآمد می‌ایستد و رأی اعتماد نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال رشیدی کوچی در مخالفت با باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: ای کاش قانون شفافیت تصویب شده بود تا امروز مزایا و مقاصد آرای نمایندگان برای کشور مشخص می‌شد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش بزرگترین و یکی از کلیدی‌ترین و حساس‌ترین وزارتخانه‌های کشور است و مشکلات این وزارتخانه به اندازه خود بزرگ،‌ حساس و کلیدی است. نیروهای فعال در این وزراتخانه نیز فرهیخته‌اند. از رتبه‌بندی معلمان گرفته تا معیشت و عزت معلمان و کمبود ۳۰۰ هزار نیروی معلم و عدم اجرای سند تحول و از همه مهم‌تر تغییر نگاه از آموزش و پرورش به عنوان یک وزارتخانه انسان‌ساز به یک وزراتخانه مصرف‌گرا. انتظار این بود برای حل این مشکلات بزرگ فردی بزرگ با تخصص کافی و لازم در حیطه آموزش و پرورش معرفی شود که این اتفاق نیافتد. انتظار این بود که فردی معرفی شود که از بدنه آموزش و پرورش باشد و سلسله مراتب را یک به یک طی کرده باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس افزود: اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد لازم نیست بگویم اما عزیزان امروز چشم صدها هزار فرهنگی فرهیخته به این جلسه مجلس است. من امروز زبان گویای صدها هزار معلم هستم. همه دغدغه‌مند و نگران هستند و بعضا‌ً شاید ناامید و عصبانی هستند. 

وی تأکید کرد: من باغگلی را جوانی انقلابی و تحول‌خواه و دلسوز و خوش اخلاق یافتم اما این چهار گزینه برای اداره وزارت اموزش و پرورش کافی است؟ قطعاً خیر. جناب آقای باغگلی عزیز؛ حضرتعالی تجربه و تخصص لازم و مورد نظر مجلس انقلابی را برای اداره وزارت آموزش و پرورش ندارید و این یک مساله مهم و اساسی است. 

رشیدی کوچی اضافه کرد: متاسفانه برنامه‌های حضرتعالی علیرغم اینکه آرمانگرا و تحولگرا بود اما منطبق بر واقعیت و مشکلات جامعه بزرگ فرهنگیان نبود و این عدم انطباق به کشور و دولت و وزارت آموزش و پروش لطمه خواهد زد. در این مدت گذشته، همه همکاران به این موضوع اشراف پیدا کردند که اگر باغگلی وزیر شود، بدنه وزارتخانه با ایشان همکاری نخواهد کرد. به گفته خودتان شما مدیریت مجموعه‌ای را بر عهده دارید که ۷ هزار دانش‌آموز دارد، حوزه انتخابیه من نزدیک به ۸ هزار معلم و کادر آموزشی دارد، چگونه شما مدیریت ۷ هزار دانش آموز را سابقه دارید.

رشیدی کوچی با بیان اینکه انتظار آن بود که شما خود کناره‌گیری کنید، خاطرنشان کرد: دیروز آقای علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه گفتند که «اگر در آینده وزیری ناکارآمد درآمد، مردم تقصیرات را از چشم مجلس می‌بینند». بنده به نمایندگی از تمام مجلس انقلابی از این سخنان آقای علم‌الهدی تشکر می‌کنم و برای اینکه ایشان در آینده در خطبه نماز جمعه نگویند که من به شما گفتم و شما عمل نکردید؛ ان‌شاالله مجلس انقلابی با قدرت در برابر وزرای ناکارآمد می‌ایستد و رأی اعتماد نخواهد داد. این مجلس در راستای کمک به آقای رئیسی و جوان انقلابی آقای باغگلی و جامعه بزرگ فرهنگیان، به باغگلی رأی اعتماد نخواهد داد تا ایشان در مسئولیت‌های دیگر یک به یک پله‌های ترقی را به نوبت طی کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز