خبرگزاری کار ایران

۷ دستور دادستان تهران در بازدید از پلیس آگاهی/ از دقت و سرعت در انجام تحقیقات تا اجتناب از بازداشت‌های طولانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۲۱۵

دادستان عمومی و انقلاب تهران در جریان بازدید از بازداشتگاه اداره آگاهی هفت دستور صادر کرد و گفت: بازپرس‌ها و قضات تحقیق از صدور دستورات مبنی بر بازداشت‌های طولانی اجتناب نمایند.

به گزارش ایلنا، علی القاصی، دادستان عمومی و انقلاب تهران روز سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ همراه جمعی از معاونان خود و بازپرسان دادسرای تهران از بازداشتگاه اداره آگاهی بازدید کرد.

دادستان تهران بعد از ملاقات چهره به چهره با افراد بازداشتی، وضعیت آن‌ها را در چهار محور حیث مدت و ضرورت بازداشت توسط مقام بازداشت کننده، اطمینان از صحت اقدامات بازپرسی از حیث رعایت تشریفات قانونی، رعایت حقوق شهروندی متهمان بخصوص از حیث شرایط محل و نحوه نگهداری متهمان و مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی بازداشتی ها، دسترسی متهمان به خانواده آن‌ها و وکیلشان و رعایت تکریم و کرامت انسانی متهمان در ایام بازداشت از جانب مسئولین ذیربط مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است در این بازدید تعدادی از معاونین و مدیران نواحی دادسرای تهران و بازپرس‌های مرتبط با پرونده متهمان حضور داشتند و با یکایک بازداشتی‌ها بصورت چهره به چهره ملاقات و آخرین وضعیت پرونده آن‌ها را مورد بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آن‌ها را اتخاذ کردند.

القاصی نیز با کلیه متهمین ملاقات و در خصوص تسریع در تعیین تکلیف تعدادی از آن‌ها دستورات لازم را به قضات مربوطه صادر کرد؛ بنابراین گزارش، پس از بازدید دادستان تهران مقرر شد اقلام بهداشتی و دسترسی به پزشک در همه حالات و ساعات شبانه روزی فراهم گردد.

این گزارش می‌افزاید که بعد از بازدید و ملاقات چهره به چهره با کلیه افراد بازداشتی جلسه مشترک دادستان تهران و قضات همراه با رییس پلیس آگاهی و معاونین وی در محل پلیس آگاهی تشکیل و در خصوص فرایند اقدامات تعقیبی و تحقیقی از متهمان تعلیمات لازم ارائه شد.

دادستان تهران خاطرنشان کرد که دستگیری و بازداشت متهمین به حداقل ممکن برسد و جز در جرائم مهم و خشن که امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازد و یا در حقوق الناس که بازداشت متهم و انجام تحقیقات و جلوگیری از فرار یا تبانی ضرورت دارد از قبیل قتل‌ها، آدم ربایی، سرقت‌های مهم و به عنف و سایر جرائمی که برای حفظ دلایل و مستندات جرم بازداشت متهم ضرورت دارد، از بازداشت متهم جلوگیری شود.

از سوی القاصی در این جلسه بر روش‌های کشف جرم به طریق علمی و با استفاده از ابزار‌های نوین و فنی تاکید شد.

دادستان تهران تاکید کرد که در انجام و تکمیل تحقیقات با دقت و سرعت بیشتری صورت گیرد و متهمان در کمترین مدت بازداشت و تحقیقات آن‌ها به پایان برسد.

القاصی بیان داشت: بازپرس‌ها و قضات تحقیق از صدور دستورات مبنی بر بازداشت‌های طولانی اجتناب نمایند و مشخصا بر فرایند و مراحل تحقیق و بازجویی نظارت مستقیم نمایند.

دادستان تهران به پلیس‌های تخصصی آگاهی تاکید کرد تا با کشف به موقع جرائم و شناسایی و دستگیری متهمین و مجرمین خطرناک محیط را برای این دسته از افراد ناامن کنند و با صدور احکام بازدارنده و برخورداری قضایی مناسب، بازدارندگی لازم در تکرار جرم داشته باشند.

وی بر شناسایی و دستگیری مجرمین متواری و حرفه‌ای نیز تاکید کرد و افزود: در زمان کوتاه نسبت به آن‌ها اعمال قانون صورت گیرد.

دادستان تهران همچنین بر رعایت نزاکت و برخورد توأم حفظ کرامت انسانی و منزلت فردی و اجتماعی اشخاص تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز