خبرگزاری کار ایران

رئیسی در جلسه بررسی وزرای پیشنهادی:

فشارهای سیاسی و حزبی در انتخاب وزرا تاثیر نداشت/ شناخت من نسبت به هیچ یک از این وزرا کافی نبود/ معاون اول را مسئول هماهنگی تیم اقتصادی گذاشتیم/ فروش نفت با برنامه ما امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۹۵۴

رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت سیزدهم اولین دولت برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است و محورهای اصولی و بنیادین در این دولت مدنظر قرار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی کابینه سیزدهم با اشاره به ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)  گفت: از مردم و هیئت‌های عزاداری که خالصانه پروتکل‌های  بهداشتی را رعایت کردند تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور ادامه داد: باید از نمایندگان محترم و از این ابتکار بسیار خوبی که مجلس شورای اسلامی نسبت به بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی ارائه داده تشکر کنم،  از روسای  کمیسیون‌ها و رئیس محترم مجلس تقدیر می‌کنم که این حرکت بسیار ابتکاری و ارزشمند بود.

وی ادامه داد: در ابتدای سخن به کلان برنامه‌های دولت اشاره کنم و بعد در ادامه فرصت، به وزرا و پیشنهاداتی که خدمت مجلس محترم ارائه داده شده می‌پردازم.

رئیسی افزود: خداوند متعال را شکرگزاریم که توفیق عظیم خدمت با رعایت امانت را به اینجانب با تکیه بر  شعارهای اصلی خمینی کبیر و رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی داده است.

وی با بیان این‌که‌ دولت سیزدهم اولین دولتی است که گام دوم انقلاب اسلامی ایران را دنبال می‌کند، اظهار داشت: فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم بسیار است و این مشکلات جز با عنایت الهی و اهل بیت و اراده پولادین برای تحقق به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

رئیس جمهور تاکید کرد: تحول‌خواهی جز با تکیه بر شعارهای اصیل انقلاب اسلامی به ساحل امن عدالت و پیشرفت منتهی نخواهد شد؛ اکنون هنگامه حرکت جهادی حکیمانه، شجاعانه و مردمی است که با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم فکری و نخبگانی از آحاد ملت با همراهی و همدلی مجلس انقلابی و نمایندگان مردم در چارچوب سند تحول دولت مردمی به ایران قوی خواهیم رسید.

وی با اشاره به این‌که سند تحول دولت مردمی با ترکیب چهارچوب محورهای بنیادین پنج‌گانه است، گفت: محورها عبارتند از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی،  تعالی فرهنگ انقلاب اسلامی و ایرانی، اقتصاد مقاومتی،  تامین درآمد و معیشت جامعه  و توسعه روابط بین‌الملل که هر یک از برنامه‌های عدالت و پیشرفت کانون برنامه ریزی قرار گرفته است و برآیند آنها رونق تولید داخلی و تعالی ایران اسلامی خواهد بود.

رئیس جمهور بیان کرد: تحقق این محورها تحقق زنجیره کامل فرایند تحولی و تصویربرداری از آینده مطلوب  است.  بررسی علل وقوع چالش‌ها و برنامه‌ریزی در چارچوب ظرفیت‌های ساختاری انسانی و مالی دولت با رویکرد همکاری دیگر قوا مدنظر قرار گرفته است.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: عدالت محوری در شایسته‌سالاری و شکستن باندهای قدرت و ثروت از جمله اولویت‌های مورد تاکید در انتخاب کابینه بوده است. محور دوم این است که در پرتو مشارکت و تلاش همه‌جانبه برای مردمی‌سازی اقتصاد و فرهنگ و صیانت از آزادی‌های حقوق عامه می‌باشد. همچنین فعال‌سازی با رویکرد خانواده‌گرا و صیانت از خانواده مساله دیگر مورد نظر بود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اولویت بودن چرخش‌های تحول‌آفرین در دولت سیزدهم، بیان کرد: چرخش‌های تحول‌آفرین در بیش از ۱۰ سرفصل مدنظر است تا ان‌شاءالله اقدامات دولت بتواند تحول‌آفرین باشد. این سرفصل‌ها به شریح ذیل است؛ چرخش از بروکراسی کندکننده و فسادخیز به نفع سازوکارهای جلب مشارکت عمومی، تغییر رویکرد از اقدامات صرفا مبارزه‌ای با فساد با رویکرد پیشگیرانه از فساد، تغییر رویکرد از بخشی‌نگری و پایتخت‌محوری به فعال‌سازی ظرفیت‌ها در سراسر کشور براساس آمایش سرزمینی، گذار از تصمیم‌گیری موسمی به سازوکارهای تصمیم‌گیری کارشناسی و تخصصی، تغییر رویکرد مدخله‌ای به رویکرد حمایتی در اقتصاد، ممانعت از تغییر پی‌درپی در مقررات، افزایش نقش دولت از تنظیم‌گری و تسهیل‌گری در فضای کسب و کار، تغییر رویکرد اقتصاد از سنتی به اقتصاد نوین، فناوری‌های نرم و نوین، تغییر رویکرد از صادارات مواد خام و اولیه به تولید محصولات صنعتی با تکنولوژی بازارمحور، تغییر رویکرد از راهکارهای تورم‌زای درآمد برای دولت به درآمد پایدار، تغییر رویکرد بودجه‌ریزی سنتی و براساس چانه‌زنی به بودجه‌ریزی هوشمند و مبتنی بر عملکرد، توجه بیش از پیش به فرصت‌های اقتصادی روستا و اقتصاد مبتنی بر کشاورزی، افزایش سازوکارهای حمایتی از گروه‌های محروم و در پایان صیانت از محیط زیست و کمک به نهادهای مردمی؛ مجموعه سرفصل‌های تحول‌ساز است که در دولت سیزدهم در اولویت و مدنظر ما است.

وی افزود: اگر بخواهم مشکلات کشور را برای شما نمایندگان تشریح کنم همگی با آن آشنایی دارید؛ ما در تلاش هستیم با یک برنامه آنی و نظرخواهی از کارشناسان، نخبگان و متخصصان درامورات مختلف دولت را پیش ببریم. نخستین اولویت ما در این دولت مهار کرونا، تسریع در واکسیناسیون و ارتقاء وضعیت بهداشتی است که باید به سرعت و با جدیت پیگیری شود. اولویت بعد بهبود شاخص‌های اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی و تقویت معیشت مردم و تقویت فضای کسب و کار است، وضعیت فعلی نتیجه گره زدن اقتصاد به خواست دیگران بوده و شما خوب مطلع هستید. تورم اعلامی ۴۴ درصدی اعلامی مرکز آمار یا بیش از ۵۵ درصد اعلامی بانک مرکزی هرکدام که مورد پذیرش باشد، بازهم نگران‌کننده و ناراحت‌کننده است.

رئیس‌جمهور همچنین گفت: کسری بودجه، رشد نقدینگی، حجم بالای بدهی دولت، کاهش قدرت خرید مردم و مشکلاتی از این دست، حل این مساله امکان‌پذیر است. به حول قوه الهی، اولا نیاز به برنامه دارد و پیگیری و نظارت علی‌الدوام برنامه‌های تحول در کشور است و با رعایت این‌ها حتما ما بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

وی افزود: من ابتدا لازم می‌دانم قبل از ورود به بحث وزرای پیشنهادی به شاخص‌هایی که مورد توجه ما بوده اشاره کنم؛ داشتن تخصص و دانش در حوزه کاری، روحیه کاری، روحیه فسادستیزی و مردمی بودن مورد تاکید بود. باید عرض کنم در کابینه تلاش شد که ترکیبی از جوانگرایی و تجربه بتواند در کنار هم قرار گیرد و مجموعه‌ای متخصص و متعهد کارها را پیش ببرد و از این نتیجه یک کارآمدی بسازد.

رئیس دولت سیزدهم درخصوص روند انتخاب وزرای پیشنهادی، تصریح کرد: روش انتخاب همکاران اینگونه بود که ابتدا ما یک فراخوان در سایت داشتیم و مردم، نخبگان، احزاب، گروه‌ها و دسته‌های مختلف فعال شدند و چهره‌های بسیاری معرفی شدند. این مشارکت مردم بسیار برای دولت موثر بود. وزرای پیشنهادی غیر از دو وزیر محترمی که اواخر نهایی شدند، بقیه ده‌ها بار اسم‌شان در این سامانه تکرار شد. بعد از آن اسامی به ۹ کارگروه کارشناسی معرفی شدند، استعلام از مراجع ذی‌صلاح دستگاه‌های نظارتی در داخل و خارج دولت و از دستگاه قضایی یکی از کارهایی بود که انجام شد.

وی ادامه داد: برای هر وزارت‌خانه کارگروه‌هایی مشخص شدند هم کارنامه عزیزان را و هم برنامه آن‌ها را بررسی کردند، در هر کارگروه ۵ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند و نظرات را ارائه دادند البته هیچ‌کدام از اعضای کارگروه از نظر فرد دیگر اطلاع نداشت، یعنی نظرات هم جداگانه دریافت و هم جداگانه جمع‌بندی شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در دفاع از کابینه پیشنهادی اظهار داشت: تلاش شد سراغ نیروهایی که خیلی‌هایشان در ذهن شماست برویم، اما طبیعتا ممکن است هر دعوتی مواجه شود با یکسری از مسائلی یا معذوریتی دارند. گاهی برخی دوستانی که در مجلس هستند ترجیح‌شان مجلس بود مانند آقای نیکزاد یا آقای امیرآبادی یا دوستان دیگر یا برخی ترجیح‌شان همان شغلی که اکنون دارند، بود.

وی با رد هرگونه فشار سیاسی در روند چینش کابینه، بیان کرد: مطلقا فشارهای سیاسی و حزبی در انتخاب وزرا تاثیر نداشته است، من را می‌شناسید چنین چیزی اصلا در روحیه من نیست البته معرفی کردند اما در انتخاب تحت تاثیر یک جریان خاصی نبودم. ممکن است برخی بگویند چرا این ترکیب؟ خب وزرای پیشنهادی را یک حزب انتخاب نکرده که همگی یکدست باشند. نکته دیگر این بوده که در بررسی صلاحیت وزرا حقیقتا تلاش شده به این محورهایی که همواره مورد تاکید رهبر معظم است از جمله مردمی بودن، جوان بودن و فسادستزی دقت شود.

رئیسی اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش چند نکته بسیار مهم وجود دارد که من در دوره انتخابات بر آن تأکید کردم. موضوع فرهنگ در کشور بسیار مهم است، توجه به آینده‌سازان در کشور موضوع بسیار بااهمیتی است. مسأله معلمان و فرهنگیان مسأله محوری ماست. توجه به توانمندسازی معلمان هم توانمندی عینی و معیشتی مورد تأکید ماست. حتماً فرهنگیان عزیز بدانند که در برنامه دولت توجه به فرهنگیان به ویژه مسأله طرح رتبه‌بندی معلمان وجود دارد و با همکاری مجلس این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مسأله توجه به سند تحول آموزش و پرورش مورد تأکید ماست و باید با تمامی ابعاد، این سند اجرایی شود. توجه به مسأله شورای عالی آموزش و پرورش نیز مورد تأکید ماست و حتماً‌ این شورا را تشکیل خواهیم داد و خودم در خدمتشان هستم. حداقل در مسائل مهم من در جلسات شرکت خواهم کرد چون مسأله آموزش و پرورش، مسأله ماست.

رئیس‌جمهور گفت: در همه ادوار مجلس‌ها و دولت‌ها، مسأله معلمان مطرح شده است اما این مسائل به ویژه دغدغه معیشتی معلمان باید حل اساسی شود. رابطه خانه و مدرسه به صورت کاملاً سازمانی و سیستمی باید دنبال شود. ما در این رابطه گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم. نسبت به آقای باغگلی باید بگویم که من در آستان قدس که بودم از دانشگاه فردوسی خواستم که اساتید برجسته به آستان قدس معرفی شوند و ما از آنها استفاده کنیم و دانشگاه فردوسی حدود ۸ نفر از اساتید را به ما معرفی کرد و ما جذب کردیم تا رابطه‌ای بین دانشگاه و آستان قدس برقرار شود.

وی اضافه کرد: آقای دکتر باغگلی با نگاه تحولی وارد میدان شد و مشغول به کار شد. همان ابتدا برخی علیه ایشان صف‌آرایی کردند و شب‌نامه پخش کردند. ما یک گروهی فرستادیم تا عملکرد ایشان را بررسی کند و ببینیم اعمال ایشان اشکالی داشته است که مشخص شد خیر؛ گفتیم کارتان را ادامه دهید. بعد از اینکه ما به تهران آمدیم مجدداً فضا علیه ایشان توسط اشخاصی که مشکل‌شان تعارض منافع بود، آغاز شد. تولیت محترم جدید نیز گروهی از تهران آوردند و کار ایشان را بررسی کردند و تا امروز ایشان کار خود را ادامه دادند.

رئیسی بیان کرد: آقای باغگلی دارای دکترای تعلیم و تربیت هستند. ایشان معلمی مهدکودک و مدرسه در حوزه دبستان، دبیرستان تا دانشگاه را در کارنامه خود دارد. ممکن است درباره تجربه بگویید؛ اداره کردن چندین سال مجموعه فرهنگی دارای ۷ هزار دانش آموز و قریب به هزار معلم و همکاری با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش را ما تجربه می‌دانیم یعنی ایشان دارای یک تجربه موفق بوده است. مگر اینکه بگوییم داشتن کد استخدامی آموزش و پرورش ضرورت است. ایشان هم دانش و هم تجربه را دارند. ما گزینه‌ها را بررسی کردیم؛ همه کاندیداهای وزارت از تیم کارگروه ما عبور کردند که چه کسانی نمره‌شان مورد قبول بوده است. شناخت من نسبت به هیچ یک از این وزرا کافی نبود بنابراین کارگروه صلاحیت این افراد را بررسی می‌کرد. در هر حال تصمیم با مجلس است و تصمیم شما نیز برای ما محترم است.

وی بیان کرد: در وزارت ارتباطات در راستای جوانگرایی آقای زارع‌پور با علم و دانش و تخصص و تجربه مورد توجه بوده است. ایشان تجربه دهه ۸۰ دارند و این چند سالی که در دستگاه قضایی کار کردند، تجربه خوبی کسب کردند. برداشت ما این است که با شناختی که داریم دکتر زارع‌پور می‌تواند با تخصص کار را به نتیجه برساند و کارآمدی دارد.

رئیسی در خصوص وزارت اطلاعات نیز گفت: آقای خطیب هم دانش اطلاعاتی و امنیتی دارند و هم تجربه چندین ساله در وزارت دارند. ما بدنه کاملاً‌ انقلابی و حزب‌اللهی در وزارت اطلاعات داریم. نسبت جریان مدیریتی نیز ان‌شاالله ایشان تحول ایجاد کنند که این مجموعه توسط مدیران انقلابی در جهت مبارزه با فساد و جلوگیری از نفود و صیانت از نظام و دولت و همه بخش‌های نظام برنامه‌ریزی کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارایی، آقای دکتر خاندوزی؛ در این حوزه دانش و تخصص مدنظر بوده است. داشتن اطلاعات اقتصادی و آشنایی با وزارت اقتصاد مورد تأکید بوده است. شناخت یک مجموعه، بسیار مهم است. ما یک چهره جوان مطلع اقتصادی می‌خواهیم که نظام مالیاتی را عادلانه کند و نظام تأمین مالی دولت را فعال و اصلاح کند. بهره‌وری را ارتقا دهد و شفافیت و مدیریت تعارض منافع را دنبال کند. ما این مصمم بودن را در چهره و سوابق ایشان می‌بینیم.

وی گفت: برای هماهنگی تیم اقتصادی دولت، معاون اول را مسئول هماهنگی تیم اقتصادی گذاشتیم. چه تیم اقتصادی به معنای خاص و چه به معنای عام. نگاه به تیم اقتصادی برای هماهنگی مورد توجه بوده است.

رئیسی با اشاره به گزینه پیشنهادی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دکتر عین‌اللهی استاد تمام دانشگاه هستند و به هر کدام از چهره‌های انقلابی بهداشت و درمان نام ایشان را بگویند برای‌شان آشناست.

وی تاکید کرد: آقای عین‌اللهی چهره‌ای آشناست و همواره همراه نظام بوده است و احساس مسئولیت کرده است، انسانی در داخل میدان است.

رئیس‌جمهور گفت: چهره‌ای که باید اینجا اسم ببرم اما نشد که معرفی کنم آقای دکتر ایمانی بودند، ایشان در شیراز شخصیتی شناخته شده هستند اما مسائلی پیش آمد که نشد در خدمت ایشان باشیم.

وی گفت: اولویت اول وزارت بهداشت و درمان باید مسئله مبارزه با کرونا باشد ‌که دکتر عین‌اللهی می‌تواند بسیاری از نیروها را به همکاری دعوت کند؛ چراکه رفع بیماری نیازمند مدیریت قوی است.

رئیس‌جمهور  گفت: وزارتخانه بعدی وزارت تعاون، کار  و رفاه اجتماعی است؛  آقای عبدالملکی جوان پاکدست و فساد ستیز هستند دارای تجربه موفق در جایی که بوده هستند.

وی ادامه داد: آقای عبدالملکی دکترای اقتصاد دارد، امین حضرت آقا در کمیته امداد هستند ایشان موفقیت‌هایی در معاونت اشتغال داشتند. من از بازرسان سوال کردم، گفتند از حوزه‌های موفق کمیته امداد حوزه اشتغال است.

رئیسی گفت: آقای عبدالملکی نگاه اقتصادی دارد، ایشان تجربه موفق در حوزه اشتغال داشتند از آنجایی که مسئله وزارت تعاون مسئله اشتغال است، ایشان با نیروی جوان و با پاکدستی می‌تواند در آنجا تحول ایجاد کند.

وی ادامه داد: وزارتخانه بعدی جهاد کشاورزی است، دکتر ساداتی‌نژاد متخصص است آقای ساداتی‌نژاد نسبت به این حوزه کاملاً تسلط و ورود دارد و گروه‌های مختلف دیگر که مواردی را پیشنهاد کردند، ایشان جزو پیشنهاد همه گروه‌ها بودند.

رئیسی تاکید کرد: بعضی از وزارت‌خانه‌ها مانند جهاد کشاورزی یا ورزش و جوانان یک بخش فعال و بخشی دیگر غیرفعال است که باید فعال شوند.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: نسبت به وزارت امور خارجه، آقای امیرعبداللهیان هم دارای علم و دانش و هم دارای تجربه کافی در این حوزه است. او فردی خوش‌نام است. مسأله توسعه روابط همسایگی و اولویت دادن به اقتصاد در تعاملات خارجی به ویژه با همسایگان و مسأله فعال کردن دیپلماسی اقتصادی در دستور کار وزارت امور خارجه است برای همین هم ایشان را به عنوان سکاندار این بخش پیشنهاد کردیم.

رئیس‌جمهور در معرفی وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری گفت: آقای دکتر رحیمی از تجربه و دانش برخوردار هستند.

وی ادامه داد: وزارت دفاع آقای امیر آشتیانی که نیروهای مسلح از انتخاب ایشان خوشحال شدند که هم نیروی مجرب، با علم و آگاهی نسبت به مسائل نیروهای مسلح هستند و چهره خوش‌نام در مجموعه نیروهای مسلح و ارتش و سپاه هستند.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی آقای رستم قاسمی؛ ایشان مدت‌ها در قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مهمترین پیمانکار دولت مشغول کار بودند. عده زیادی نسبت به افرادی اظهارنظرهایی داشتند و من می‌خواستم نظر نمایندگان را داشته باشم. موضوع مهم ساختن یک میلیون مسکن در یکسال است که آقای قاسمی در این جهت برنامه دارند و برای ما مهم است این وعده دولت عملی شود و بصورت منضبط گام‌هایی بردارند.

رئیسی گفت:  وزارت صنعت، معدن و تجارت آقای فاطمی‌امین؛ بخشی از مسائل در این بخش انجام شده و بخشی بصورت کلان باقی است و این وزارت‌خانه نقش مهمی در اهداف مهم دولت دارد و نیازمند سلامت، شجاعت و تخصص و داشتن روحیه انقلابی است و ایشان را از آستان قدس می‌شناسم که برخی شرکت‌های ما وضعیت حسابرسی مشکوک داشتند و با حضور ایشان بجز دو شرکت که راهکارهای اساسی می‌خواستند، باقی شرکت‌ها از مشروعیت برخودار شدند و در روز پایان کاری من در آستان قدس همه شرکت‌ها را پشت ویترین قرار دادند. ایشان در وزارت کشور و صنایع عملکرد موفقی داشتند و اینجا هم با تجربه و علم انشاالله بتوانند گام‌هایی را بردارند.

وی در معرفی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دکتر ذلفی‌پور علاوه بر دوران معلمی در دانشگاه، هم استاد هستند و ۷ سال مدیریت دانشگاه کلانی را هم عهده‌دار هستند. روحیه بسیجی ایشان روحیه انقلابی و تحول‌گرا است و مجموعه آموزش عالی بخش مهمی است که این استاد نامدار در دنیا و داخل کشور همچنین مدیریت موفقی در دانشگاه بوعلی همدان داشته است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای دکتر اسماعیلی؛ ما امروز موضوع اقتصاد را به عنوان موضوع فوری کشور اعلام می‌کنیم در صورتیکه فرهنگ اولویت جدی برای کشور دارد و برای دولت سیزدهم موضوع فرهنگ پیشران است و ما چهره‌های مطرح را مورد مصاحبه قرار دادیم و در مجموع بررسی‌ها، آقای اسماعیلی معرفی شد. لازم است بگویم در کارگروه با توجه به اینکه نسبت به حوزه فرهنگ حساس بودم، شاخص‌های کارگروه را پرسیدم و با آقای صفارهرندی مشورت کردم. اهالی فرهنگ و هنر بدانند آزادی را ما به شما ندادیم، خداوند داده‌ است و ما تضمین‌کننده ‌آزادی‌های مشروع هستیم که وظیفه دولت است که آزادی را برای اصحاب فرهنگ و هنر تامین کند و این کار به عهده دولت و این وزارت‌خانه است.

رئیسی در معرفی وزیر پیشنهادی کشور گفت: آقای دکتر وحیدی الان استاد دانشگاه هستند و چهره‌ای هستند که علاوه بر داشتن تجربه و دانش، چهره‌ای راهبردی هستند؛ چراکه وزارت کشور تدبیرالمدن است و تسبیح همه وزارت‌خانه‌ها در حوزه سیاسی و اجتماعی است. امیدوارم بتوانند وزارت کشور را به نحوی اداره کنند که دغدغه همه دلسوزان در سراسر کشور را مرتفع کند.

وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری آقای ضرغامی که با چهره ایشان آشنا هستید و موضوع ما اقتصاد گردشگری است و نگاه ایشان به گردشگری معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی و اقتصاد گردشگری است. خیلی‌ها حرف زدند اما آنچه باید اتفاق بیفتد، یک کار تحولی است. ما در اقتصاد بدون نفت این مساله را باید دنبال کنیم.

وی افزود: نسبت به وزارت نفت مهندس اوجی، در درون وزارت نفت بررسی شد و ایشان از چهره‌های نامدار و خوشنام در همه بوده‌اند. همچنین بگویم کسانی نسبت به فروش نفت دغدغه دارند که فروش نفت با برنامه ما امکان‌پذیر است.

رئیس دولت سیزدهم در خصوص وزارت نیرو، گفت: در حوزه وزارت نیرو و آقای محرابیان، خب ما در حوزه آب و برق عقب‌ماندگی داریم و این باید جبران شود. در حوزه برق نیاز داریم تولید افزایش پیدا کند که اگر امروز به برنامه ششم توجه می‌شد، شاهد قطعی برق نبودیم. ایشان وزارتخانه را می‌شناسند و نیروگاه‌ها و سدسازی‌هایی که داشتند تعداد خیلی بالایی دارد.

وی افزود: یکی از کارهای ایشان همین مساله تولید برق است و موضوع دیگر کمبود و مدیریت آّ است تا بتوانیم به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

رئیسی در ادامه پیرامون وزارت ورزش و جوانان، بیان کرد: در یک دیداری که در همان روزهای ابتدایی با نخبگان حوزه ورزش داشتم به من گفتند که ۴۰ سال است در رأس ورزش چهره‌های سیاسی می‌گذارید، آیا نمی‌شود یک نفر از ما انتخاب کنید. خب من گفتم و اسامی ۴-۵ چهره پیشنهادی را به من دادند و این اسامی در کارگروه‌ ارزیابی صورت گرفت. آقای سجادی به عنوان کسی که هم مدال‌آور است و هم مدارج تحصیلی را در این حوزه پشت سر گذاشته یعنی هم ورزشی است و هم دارای دانش است و این زمینه خوبی ایجاد می‌کند بتواند کارها را دنبال کند. منتها آن تذکر کلی را عرض کردم بخش جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور بعد از پایان معرفی وزرا طی سخنانی در جمع‌بندی ابراز داشت: من این وزرا را معرفی کردم و با آن‌ها همان شرطی که آقا با ما مطرح کردند، مطرح می‌کنم یعنی تا زمانی که روحیه کارآمدی، فسادستزی و مردمداری در وزرا باشد ما در خدمت‌شان خواهیم بود و این نکات را رهبری معظم با بنده به عنوان یک طلبه در روز تنفیذ مطرح کردند و ما هم این را با وزرا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: من این مجموعه را کارآمد می‌دانم اما این دیگر نظرات نمایندگان مجلس است، وزارت به دو عامل انتخاب از سوی دولت و نظر نمایندگان متکی است. حتما بدانید که نظر و رأی شما عزیزان مورد قبول من خواهد بود. از نظر ما هم می‌دانیم که شما هم با دغدغه‌مندی مسائل را دنبال می‌کنید و این مورد احترام ما خواهد بود.

رئیسی همچنین اظهار داشت: پیشرفت در این میدان نیازمند حمایت مجلس محترم است، بررسی اینکه دولت یا مجلس در رفع مشکلات معیشتی بیکاری ایجاد اشتغال رونق تولید موفق بوده یا نه همه ما باهم دیده می‌شویم. انتظار مردم انتظار حوزه‌های انتخابیه شما این است، ما کمیسیون‌های تخصصی شما را به عنوان بهترین مشاورین خود می‌دانیم.

وی در پایان، تصریح کرد: من خدمت آقای قالبیباف هم گفتم که از وقتی که مجلس کار خود را شروع کرده نظرات شما را دریافت کرده و دنبال می‌کنم و می‌خواهیم در کنار تلاش و کار کنیم تا به آن‌هایی که معتقدند «نمی‌شود» و «مگر می‌شود؟» نشان دهیم که ما از اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم و با همت و تلاش با عنایت اهل بیت و عمل به رهنمودهای رهبری معظم نشان دهیم که این کار شدنی است؛ تا بتوانیم گشایشی در کارهای ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز