خبرگزاری کار ایران

گزارش شینهوآ از مواجهه ایران با موج جدید مهاجران افغان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۸۱۳

شینهوآ در تحلیلی به مواجهه ایران با مهاجران افغان پرداخت.

به گزارش ایلنا به تقل از شینهوآ، تحولات اخیر در افغانستان نگرانی سایر کشورها را از سرایت بحران افغانستان به کشورشان برانگیخته است. در میان آنها، ایران، یک کشور همسایه است که در حال حاضر میزبان میلیون‌ها افغان است، اکنون باید خود را برای افزایش احتمالی پناهندگان آماده کند.

پلیس مرزبانی ایران به شبکه ایرانی پرس تی وی گفت: "تا زمانی که چشم‌انداز سیاسی در افغانستان مشخص نیست، جریان پناهجویان از افغانستان فروکش نمی‌کند."

ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که نشان می‌دهد گروه‌های بزرگی از افغان‌ها، با حمل بارهای ساده همراه با فرزندانشان، از مرز افغانستان و ایران عبور کرده و درخواست پناهندگی ایران را کرده‌اند.

طالبان روز سه‌شنبه گفت که قصد دارد یک دولت فراگیر در افغانستان تشکیل دهد و نمی‌خواهد هیچ دشمن داخلی یا خارجی داشته باشد.

در پاسخ به درگیری‌های اخیر در کشور همسایه، حسین قاسمی، مدیرکل امور مرزی ایران، گفت: اسکان موقت برای مهاجران افغان در سه استان ایران در همسایگی افغانستان آماده شده است.

وی افزود: با توجه به تحولات اخیر در افغانستان، انتظار می‌رود که ایران با افزایش مهاجران افغان مواجه شود که منجر به شیوع احتمالی ویروس کرونا خواهد شد.

به گفته رسانه‌های ایرانی، بر اساس آخرین اطلاعات قبل از موج احتمالی جدید مهاجران، بیش از ۳ میلیون افغان در ایران زندگی می‌کنند. اکنون ایران باید خود را برای موجی جدید از مهاجران افغان آماده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز