خبرگزاری کار ایران

بیانیه مشترک تروئیکای اروپا درباره غنی‌سازی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۷۲۷

وزرای امور خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک اقدامات ایران مبنی بر غنی‌سازی شصت درصدی اورانیوم را محکوم کردند.

به گزارش ایلنا، وزرای امور خارجه تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرده‌اند که اقدام ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده تا ۲۰ درصد و افزایش ظرفیت تولید اورانیوم غنی‌شده‌اش تا ۶۰ درصد باعث «نگرانی‌های جدی» است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: تأکید می‌کنیم این موارد، نقض جدی تعهدات ایران ذیل برنامه جام اقدام مشترک (برجام) به شمار می‌رود. اینها، هر دو گام‌های کلیدی در جهت ساخت سلاح هسته‌ای هستند و ایران هیچ نیاز باورپذیر غیرنظامی به هیچ‌یک از آنها ندارد. آنچه نگرانی ما را شدیدتر می‌کند این است که ایران با عقب‌نشینی از سازوکارهای نظارتی موافقت‌شده در برجام، دسترسی‌های آژانس اتمی را محدود و اجرای پروتکل الحاقی را متوقف نموده است.

این کشورها همچنین در بیانیه خود خواستار توقف آنچه آن‌ها فعالیت‌های ناقض نامیده‌اند، شده‌ و افزودند: ما از ایران می‌خواهیم با هدف رسیدن به نتایج سریع و موفقیت‌آمیز در مذاکرات به وین بازگردد. بارها تأکید کرده‌ایم زمان به سود هیچ طرفی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز