خبرگزاری کار ایران

شیخی در تشریح نشست کمیسیون بهداشت مجلس با وزیر پیشنهادی ورزش:

وعده سجادی برای افزایش چشمگیر سهم ورزش بانوان و بکارگیری زنان در پست‌های مدیریتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۳۶۶

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از وعده وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای افزایش چشمگیر سهم ورزش بانوان و بکارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایلنا، زهرا شیخی در گفت وگویی در تشریح نشست امروز ( سه شنبه، ۲۶ مردادماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: نمایندگان ورزشی بودن و تخصص سجادی را به نفع جامعه ورزش دانستند و بر این باورند بودند که این موضوع عاملی موثر در موفقیت در حوزه کاریشان خواهد شد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی ورزش تمرکز زدایی را به عنوان دستور کار اصلی خود دانست و تاکید داشت که تلاش خواهم کرد در حوزه جوانان قرارگاه مرکزی را برای تقویت جوانان ایجاد کنم و در رابطه با بحث تمرکز زدایی هم بیان کرد اگر به من اجازه داده شود بخش ویژه‌ای را برای رسیدگی به مناطق محروم به ویژه روستاها ایجاد خواهم کرد و حتی برای این موضوع معاونت ویژه در نظر خواهم گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، ادامه داد: در مورد نحوه هزینه کردها هم تاکید داشت که تنها به ورزش های خاص توجه نخواهم کرد و نگاهم تنها به تیم های خاص نیست بلکه تمامی ورزش ها و رشته های ورزشی را در کانون توجه دارم.

شیخی افزود: نمایندگان هم توجه ویژه به رویکرد بحث سلامت محور را مطرح کردند و به دلیل اینکه ورزش یکی از پایه‌های سلامت است بنابراین سجادی تاکید داشت که به ورزش همگانی،  ایجاد فضاهای مناسب برای ورزش و ورزش رایگان  توجه جدی خواهم داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و ورزش بانوان مورد غفلت واقع شده است بنابراین اعضای کمیسیون خواستار توجه ویژه به ورزش بانوان شدند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به انتقاد نمایندگان از سرانه پایین فضای ورزشی در بسیاری از استان‌ها، گفت: نمایندگان تاکید داشتند که باید در رابطه با توسعه و فرهنگ سازی ورزش برای جوانان و زنان، همچنین به ورزش دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان توجه شود و تاکید کردند که برنامه ریزی وزارت ورزش باید به گونه ای باشد که هزینه های زیاد ورزش در شرایط کنونی اقتصاد را مدیریت کنند و ورزش همگانی و رایگان را ترویج دهند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون همچنین در مورد قاچاق داروهای مکمل و استفاده برخی ورزشکاران از آنها ابراز نگرانی کردند و توجه ویژه به ظرفیت روستاها در زمینه رشته‌های ورزشی را مورد تاکید قرار دادند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر پیشنهادی ورزش مطرح کرد که سه ماه زمان لازم دارم تا طرح آمایشی سرزمینی را انجام دهم و قول افزایش چشمگیر سهم ورزش بانوان و امکان حضور بانوان در پست‌های مدیریت را داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز