خبرگزاری کار ایران

گاردین بررسی کرد؛

جهان، میزبان پناهجویان افغان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۱۰۹

گاردین در تحلیلی به بحران پناهجویان افغان پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، با  تشدید بحران در افغانستان، کشورها خود را برای ورود مهاجران افغان آماده می‌کنند. بیشتر مهاجران افغان از طریق مرزها خود را به ایران می‌رسانند.

همزمان با سخت‌گیری طالبان بر افغانستان، انتظار می‌رود پناهجویان بیشتری این کشور را ترک کنند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت تخمین می‌زند که از زمان خروج نیروهای بین‌المللی، حداقل ۳۰ هزار نفر هر هفته از کشور فرار کرده‌اند.

ایالات متحده گفته است که به دنبال پذیرش ۳۰ هزار مهاجر افغان است، در حالی که کانادا گفته است که ۲۰ هزار پناهجو را اسکان می‌دهد.

 ۸۰ درصد از مهاجران را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. سازمان پناهجویان روز جمعه از کشورها خواست "با توجه به تشدید بحران در افغانستان مرزهای خود را باز نگه دارند".

بریتانیا هم در حال تدوین برنامه‌هایی برای پذیرش پناهندگان است.

 ایالات متحده از آلبانی و کوزوو خواسته تا به طور موقت میزبان افغان‌هایی باشند که خواهان ورود به این کشور هستند.

ادی راما، نخست وزیر آلبانی به گاردین گفت: "من از دیدن افرادی که ناامید شدند بسیار اندوهگینم و می‌خواهم حداقل به آنها این امکان را بدهم که دوباره نفس بکشند."

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز