خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

انتقاد نمایندگان استان‌های شمالی از هجوم مسافران در شرایط کرونایی/ اعلام وضعیت سیاه در این استان‌‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۲۹۳

نمایندگان ۳ استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان خواستار تدابیر شدید برای ممنوعیت حضور مسافران در این استان‌ها در شرایط شیوع کرونا شدند و از ملت ایران خواستند به این استان‌ها سفر نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در مجلس در نشست خبری که به همراه  رحمت اله نوروزی و غلام رضا شریعتی اندراتی نمایندگان استان گلستان و مازندران صبح امروز(یکشنبه، ۲۴ مردادماه) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری و تشکر از کادر درمان، گفت: امروز استان های شمالی بیش از استان های دیگر با موضوع کرونا درگیر شده اند و عدم جلوگیری از ترددها باعث شده موج این بیماری در این استان ها افزایش یابد.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبری و ضرورت رعایت قانون در استفاده از همه امکانات کشور، عنوان کرد: اگر ستاد کرونا بنا دارد کشور را برای کاهش موج کرونا تعطیل کند، این اقدام باید به درستی انجام شود اما پیش از اعلام تعطیلی، چمدان مسافران بسته بود و به محض اعلام سریعا به سمت استان های شمالی هجوم می آورند تا پیش از اعمال ممنوعیت ها از جاده عبور کرده باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان گمرک نیز در شرایط فعلی باید هرچه سریع تر نسبت به ترخیص سرم ها و افزایش واردات اقدام کنند، عنوان کرد: در حال حاضر تخت بیمارستانی، سرم و دستگاه اکسیژن ساز کم داریم.

دلخوش اباتری افزود: در حال حاضر برخی مشاغل همچون دست فروشان، کشاورزان کوچک، مداحان، خبرنگاران و بازاریان به دلیل تعطیلی ها با مشکل مواجه شده اند که باید ستاد مقابله با کرونا برای مشکل این اقشار نیز تدبیری بیاندیشد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پلیس راهور نیز باید پیش از زمان اجرای ممنوعیت ها، در محل جاده ها حضور داشته باشد و از تردد مسافران جلوگیری به عمل آورد.

نوروزی: شرایط استان‌های شمالی از وضعیت قرمز به سیاه رسیده است

رحمت اله نوروزی نیز در این نشست با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با کرونا گفت: علیرغم اعلام محدودیت ها، به دلیل عدم تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود مسافران به سه استان شمالی، شاهد ترافیک شدید در جاده های هراز، چالوس، فیروزکوه و رشت هستیم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شرایط استان های شمالی از وضعیت قرمز عبور کرده و به سیاه رسیده است، اظهار داشت: بیمارستان ها به دلیل نبود جا، از پذیرش بیماران خودداری می کنند و کمبود سرم داریم.

این نماینده استان گلستان در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر سپاه، نیروهای مسلح و امدادی وارد کار شده اند و پلیس راهور نیز باید تدبیری بیاندیشد تا پیش از رسیدن زمان اجرای ممنوعیت ها، اقدامات لازم صورت گیرد همچنین از ملت ایران تقاضا داریم در زمان گسترش پاندمی کرونا به استان های شمالی سفر نکنند.

شریعتی: هجوم مسافران به استان‌های شمالی در زمان شیوع کرونا وضعیت را بحرانی‌تر می‌کند

غلام رضا شریعتی اندراتی نیز در این نشست با اشاره به وضعیت بحرانی استان های شمالی در شرایط کرونا، گفت: حضور مسافران در این استان ها به منزله خرید ریسک مرگ بوده و شرایط استان ها را بحرانی تر می کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه یکی از دغدغه های کادر درمان را تأمین اکسیژن برای بیماران دانست و افزود: به دلیل ازدحام بیماران در بیمارستان ها، مشکلات عدیده ای ایجاد شده است.

وی در ادامه با انتقاد از عدم تمهیدات لازم برای قرنطینه، ابراز داشت: ممنوعیت برای تردد اعلام شد اما پیش از اجرای آن، شاهد هجوم مسافران به استان های شمالی بودیم که موجب ترافیک ۱۰ها کیلومتری شده است.

این نماینده استان مازندران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید پیش از اعلام تعطیلات، تدابیر لازم برای عدم حضور مسافران به استان های شمالی اندیشیده می شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز