خبرگزاری کار ایران

عصر امروز انجام شد؛

افتتاح نخستین مرکز فوق تخصصی پزشکی هسته‌ای اطفال با حضور صالحی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۰۳۹

نخستین مرکز فوق تخصصی پزشکی هسته‌ای اطفال با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نخستین مرکز فوق تخصصی پزشکی هسته‌ای اطفال با حضور علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، جمعی از خیرین حوزه سلامت، مسئولین بیمارستان مرکز طبی کودکان و تعدادی از مدیران سازمان انرژی اتمی در سالن آمفی تئاتر این بیمارستان افتتاح شد.

علی‌اکبر صالحی در این آیین سخنان خود را با شعری از استاد سخن سعدی شیرازی «تو کز محنت دیگران بی غمی - نشاید که نامت نهند آدمی» آغاز کرد و با اشاره به کودکانی که از نظر بیماری در شرایط دشواری قرار گرفته‌اند، گفت: اگر مسئولین مربوطه در همه حوزه‌ها توجه لازم را به اجرای با کیفیت امور نداشته باشند، در پیشگاه خداوند مسئول هستند. عبادت به جز خدمت به خلق نیست؛ عبادت این است که تا آنجا میسر است بتوانیم به همنوع خود رسیدگی کنیم و اگر خداجو و خداباور هستیم باید در این مسیر با دقت و کیفیت هر چه بیشتر حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: امروز و با افتتاح بخش پزشکی هسته‌ای اطفال در رسیدگی به نیاز کودکانی که شرایط سختی را می‌گذرانند، شاهد برداشتن گامی بزرگ و مهم هستیم و باید در این راه سریع حرکت کنیم. شأن ملتی با ۳۰۰۰ سال تاریخ مکتوب و موقعیت جغرافیایی خوب، نعمت فراوان زمینی و نیروی انسانی و فرهنگ و سنت‌های کهن، بیش از اینها است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به شرایط فعلی کشور و تأکید بر لزوم انجام اقدامات موثر در کنترل بیماری کرونا گفت: چرا نمی‌خواهیم از سعی و خطا دست برداریم و باید به برنامه‌ریزی مفهومی بپردازیم. نباید درگیر شعار شویم و با شعار موانع را رفع کنیم، با بهره‌گیری از فکر و عقلانیت، مشورت و توجه به نظر نخبگان که در زاویه و حاشیه هستند، می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

صالحی با اشاره به قول رسول خدا (ص) که فرموده: «تفالوا بالخیر تجدوه" گفت: ناامید نیستیم؛ ملت ایران ملتی امیدوار هستند؛ اما آنجا که اشتباه می‌کنیم باید بپذیریم و دیگر تکرار نکنیم. گاهی ضرری می‌رسد که از اراده ما خارج است، اما وقتی درست پیش‌بینی و کار نکردیم، همین موضوع کرونا می‌شود که ضرری گران با از دست دادن عزیزان همراه خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: از نیکوکاران عزیزی که همه جا به صورت سربازان گمنام حضور دارند و با دست خیرشان نیازمندان را نوازش می‌کنند، تقدیر می‌کنم و امیدوارم سیستم‌های مرتبط با داروسازی و پژوهشکده‌ها، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های این حوزه مقداری با شتاب و فراگیرتر فعالیت‌های خودشان را توسعه بدهند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تأکید کرد: ما با ۸۰-۷۰ سال فعالیت در واکسن‌سازی در منطقه پیشرو هستیم و اکنون چرا باید برای واکسن نیازمند به کشورهای بیگانه باشیم.

صالحی افزود: امیدواریم این مرکز بخشی از این دردها را کم و درمان کند. سازمان انرژی اتمی هم در حد بضاعت خودش کارهایی در حوزه پزشکی هسته‌ای انجام داده است؛ متأسفانه در اذهان عمومی جا افتاده است که سازمان غنی‌سازی می‌کند و سانتریفیوژ می‌سازد، در حالی که مأموریت‌های متعدد و متنوعی برای سازمان تعریف شده است، از جمله اینها رسیدگی به بخش سلامت جامعه در حوزه تخصصی مربوطه همچون تولید رادیو داروها (ساخت پروژه تترا-تولید رادیودارو به صورت GMP)، ساخت بیمارستان یون درمانی برای معالجه سرطان‌ها که هفتمین بیمارستان تخصصی در جهان است.

در بخش پایانی این مراسم پس از تقدیر از دست‌اندکاران و خیرین این پروژه حوزه سلامت، مرکز فوق تخصصی پزشکی هسته‌ای اطفال افتتاح شد و حاضرین به بازدید از بخش‌های مختلف آن پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز