خبرگزاری کار ایران

گودرزوند چگینی در مخالفت با استعفای زاکانی:

گرفتن پست شهرداری تهران بدون رایزنی و لابی امکان‌پذیر نیست/ تفسیر فرمایشات رهبری از سوی زاکانی، فقط برای منافع شخصی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۵۹۵

نماینده رودبار در ادامه به فرمایشات رهبری درخصوص نرفتن نمایندگان به دنبال پست‌های اجرایی، بیان کرد: امروز در متن استعفای شما تفسیرهای مختلفی بود، صحبت‌های رهبری قابل تفسیر نیست ایشان خیلی شفاف گفتند که حرص برای پست نداشته باشید؛ اما نمایندگان عزیز بدانید گرفتن پست شهرداری تهران بدون رایزنی و لابی امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز (۲۳ مرداد) و در جریان مخالفت با استعفای علیرضا زاکانی طی سخنانی، گفت: من می‌خواهم از منظر قانون اساسی به بحث استعفای آقای زاکانی وارد شوم، وظایف نمایندگی مساله مهمی است که در اصولی از قانون اساسی به آن پرداخته شده است. یکی از موضوعات این است که نماینده در برابر تمام ملت ایران مسئولیت دارد یعنی ما تعهد دادیم که در برابر همه ملت مسئول باشیم.

وی ادامه داد: در چند اصل قانون اساسی وظایف نمایندگی آمده و به عقیده من با این استعفا سه اصل مهم قانون اساسی زیر پا گذاشته می‌شود؛ مردم قم چه گناهی کردند به شما رای دادند؟ هزینه برگزاری یک انتخابات چقدر است؟ شما تعهد کرده‌اید که در دوره نمایندگی درخدمت مردم قم باشیم اما پس از استعفای شما در سه سال باقی مانده چه کسی این ماموریت را قبول می‌کند.

نماینده رودبار در ادامه به فرمایشات رهبری درخصوص نرفتن نمایندگان به دنبال پست‌های اجرایی، بیان کرد: امروز در متن استعفای شما تفسیرهای مختلفی بود، صحبت‌های رهبری قابل تفسیر نیست، ایشان خیلی شفاف گفتند که حرص برای پست نداشته باشید؛ اما نمایندگان عزیز بدانید گرفتن پست شهرداری تهران بدون رایزنی و لابی امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: پیامی که مقام معظم رهبری دادند، تکلیف ما را روشن کرد چگونه می‌شود ادعای انقلابی داشته باشیم و صحبت مقام معظم رهبری را تفسیر کنیم؟ این تفسیرها به اعتقاد من فقط برای منافع شخصی است.

گودرزوند چگینی گفت: ایشان ریاست مرکز پژوهش‌‌ها را که جایگاه مهمی است برعهده دارند و این جایگاه توسط هیات رئیسه به ایشان سپرده شده و ما می‌خواهیم که در این جایگاه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز