خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

ترکیب کابینه به صورت جزیره‌ای است/ اغلب وزرای پیشنهادی هیچ ارتباطی با هم ندارند/ گزینه وزارت اطلاعات پرونده‌های طبری و لاریجانی‌ها را پیگیری کرده است/ در سیاست خارجی تقویت جبهه مقاومت سرلوحه دولت جدید است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۴۹۸

عضو جبهه ایستادگی با اشاره به ترکیب کابینه دولت ابراهیم رئیسی به تحلیل این کابینه پرداخت و اظهار داشت که اعضای کابینه با یکدیگر در ارتباط نبوده و کار تیمی نکرده‌اند و بیشتر به صورت جزیره‌ای عمل خواهند کرد.

حسین کنعانی‌مقدم سیاستمدار اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره کابینه پیشنهادی دولت ابراهیم رئیسی اظهار داشت: باید منتظر مجلس شورای اسلامی باشیم که صلاحیت اجرایی و شرایطی را که وزرا باید داشته باشند، در این افراد بررسی و اظهارنظر کند. 

وی افزود: اما ترکیب کابینه عمدتاً کسانی هستند که به صورت جزیره‌ای خواهند بود؛ قاعده این است که دولت یک کار تیم ورکینگ انجام دهد، همچنین هم‌افزایی، انسجام و وحدت درونی نیز داشته باشد، اما خیلی از این افراد تاکنون هیچ کار مشترکی با یکدیگر انجام نداده و در یک تیم مشترک نبوده‌اند. 

دبیرکل حزب سبز ادامه داد: به غیر از برخی از افراد که در دولت آقای احمدی‌نژاد وزیر یا معاون وزیر بوده‌اند و با یکدیگر ارتباط داشتند، مابقی ارتباطی با یکدیگر نداشتند؛ این‌عدم انسجام وجود دارد اما باید ببینیم که آیا این افراد می‌توانند درون یک دولت منسجم حرکت کنند یا نه. 

وی درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات نیز اظهار داشت: آقای خطیب در دولت پیشین نیز مسئولیت‌هایی در وزارت اطلاعات داشته است و پرونده مفاسد اقتصادی نیز در اختیاریشان بوده است، از جمله پرونده طبری و بحث خانواده لاریجانی را او پیگیری کرده است. ایشان در بدنه وزارت اطلاعات حضور داشته‌اند باید ببینیم با توجه به همکاری که با آقای رئیسی در قوه قضائیه داشته‌، می‌تواند این کار را انجام بدهد یا نه. 

این کنشکر سیاسی اصولگرا درباره وزیر پیشنهادی امور خارجه با اشاره به همکاری طولانی خود با امیرعبداللهیان اظهار داشت: من با ایشان از نزدیک کار کرده و کاملا ایشان را می‌شناسم؛ وی یک آدم ارزشی است و در رابطه با سیاست مقاومت در منطقه و پیگیری سیاست خارجی کشور در رابطه با مسائل مقاومت جزو افراد شاخص هستند؛ این نشان‌دهنده این است که آقای رئیسی در رابطه با سیاست خارجی بحث تقویت روابط با کشورهای عربی و همسایه و همچنین تقویت جبهه مقاومت را سرلوحه کار خودشان قرار داده‌اند. 

انتهای پیام/
کیانوش درویشی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز