خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد؛

تشکیل ستاد توسعه روابط خوزستان با استان‌های همسایه در عراق

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۸۱۲

استاندار خوزستان از تشکیل ستاد توسعه روابط خوزستان با استان‌های همسایه در کشور عراق در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و عمرانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی در پایان دیدار و نشست با ابراهیم صالح محمد سرکنسول عراق در اهواز و هیات همراه که امروز (۲۰ مردادماه) در استانداری خوزستان انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز نشست کاری بسیار خوبی با سرکنسول کشور عراق در اهواز داشتیم.

وی افزود: امروز مباحث تفاهم‌نامه‌های گذشته میان استان‌های همسایه خوزستان در عراق و استانداران پیشین خوزستان مرور شد.

استاندار خوزستان گفت: قرار است ستاد توسعه روابط استان خوزستان با استان‌های همسایه در کشور عراق تشکیل شود و مراودات فرهنگی، اقتصادی و عمرانی مورد بررسی قرار بگیرد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: اگر حوادث غیرمترقبه و بحرانی در هرکدام از کشورهای ایران و عراق پیش آید بر اساس فعالیت این ستاد، این دو کشور با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

وی افزود: همچنین قرار شده است اگر دو کشور در سطح ملی برای برگزاری اربعین توافق کردند، همکاری نزدیکی میان ایران و عراق شکل گیرد؛ هر چند این موضوع قطعی نیست.

استاندار خوزستان ادامه داد: قرار است سرکنسولگری عراق در اهواز هماهنگی لازم برای ارتباطات قوی‌تر میان استاندار خوزستان و استانداران همسایه در کشور عراق با اولویت استان بصره را به وجود آورد.

وی گفت: تسریع در تشکیل ستاد توسعه روابط میان استان‌های دو کشور مهم‌ترین تصمیمی است که امروز اتخاذ شد تا مراودات، قوی‌تر و منظم‌تر پیش برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز