خبرگزاری کار ایران

موسوی در جمع خبرنگاران:

رأی‌گیری درباره «طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی» در جلسه علنی و غیرعلنی تفاوت چندانی نداشت/ مشخص نیست لیست اعضای کابینه چه زمانی به مجلس می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۱۶۸

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: اینکه لیست اعضای کابینه چه زمانی به مجلس می‌آید معلوم نیست و هر گونه خبری در این خصوص، گمانه‌زنی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سیدنظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس در جمع خبرنگاران درباره طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و حواشی مربوط به آن در جلسه غیرعلنی و صحن علنی مجلس با تاکید بر اینکه ما در جلسه غیرعلنی مجلس به هیچ عنوان چیزی را تصویب نمی‌کنیم، اظهار داشت: ما در جلسات غیرعلنی استمزاج می‌کنیم اما هر گونه تصویب طرح در صحن علنی و در منظر مردم است و رای‌گیری اسمتزاجی نه حجت است و نه جایگاه حقوقی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بر خلاف آنچه که مطرح می‌شود مجلس طرح حمایت از کاربران فضای مجازی را تصویب نکرده است بلکه شیوه بررسی آن را تصویب کرده است، اظهار داشت: طبق ماده ۱۶۷ آیین نامه داخلی مجلس اگر حداقل ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس طرحی را که مشمول اصل ۸۵ شده است، بخواهند به صحن بازگردانند این طرح پس از اعلام وصول بار دیگر در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین پس از اعلام وصول مخالفت برخی از نمایندگان با اصل هشتاد و پنجی بودن طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی  و اعلام وصول آن توسط هیات ریسیه، جلسه غیرعلنی برگزار و نظرات مخالف و موافق مطرح شد و یک رای گیری استمزاجی صورت گرفت.

وی افزود: همچنین در صحن علنی نیز دیدگاه‌های جدیدی مانند آنچه در صحن غیرعلنی مطرح شد، توسط نمایندگان بیان شد اما رای‌گیری صحن مجلس با آنچه که در صحن غیرعلنی اتفاق افتاد تفاوت چندانی نداشت. 

وی با بیان اینکه علت تاکید موافقان بررسی طرح مطابق با اصل ۸۵ این است که این طرح زمانت زیادی را می‌طلبد و بررسی آن ممکن است طولانی شود بنابراین برای اینکه وقت نمایندگان را که باید به مسایل معیشتی و اقتصادی بپردازند، نگیرد در این کمیسیون اصل ۸۵ بررسی می‌شود، گفت: بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ به معنای ضرورت زمانی آن نیست بلکه به علت زمان‌بر بودن این طرح برای پخته شدن است.

نظام‌الدین موسوی ادامه داد: این طرح در کمیسیون مشترکی بررسی می‌شود که بر اساس نظر نمایندگان و آنچه که رییس مجلس تاکید کرد تا هشت کمیسیون در این کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت چرا که این طرح، طرحی نیست که با عجله بررسی شود بلکه موضوعی تخصصی است و باید با حوصله پیگیری شود.

وی با اشاره به دستور رییس مجلس اظهار داشت: ریاست مجلس نیز تاکید کردند باید از نخبگان و صاحب‌نظران در بررسی طرح دعوت شود تا آنها نیز در بحث و روند برررسی طرح نظرات خود را اعلام کنند. همچنین بنا نیست این طرح به صورت غیرعلنی در کمیسیون مشترک اصل ۸۵ بررسی شود بلکه طبق دستور ریاست مجلس ساختار رسانه‌ای مجلس مشروح مذکرات کمیسیون را به رسانه‌ها و افکار عمومی منعکس می‌کند.

وی تصریح کرد: قطعا این طرح پیش‌نویس بوده و تغییر و تحولاتی خواهد داشت همچنین منظور از مسائلی که در این طرح مطرح شده فیلترینگ نیست بسیاری از کسانی که موافق بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در کمیسیون اصل ۸۵  هستند، لزوما موافق این طرح نیستند بلکه با شیوه آن موافق هستند. این طرح دچار تغییر و تحولات خواهد شد و بعد از پختگی تصویب خواهد شد. 

سخنگوی هیات رییسه مجلس تاکید کرد: هر آنچه در کمیسیون اصل ۸۵ تصویب خواهد شد قانون آزمایشی خواهد بود که مدت زمان آن برای آزمایشی شدن در صحن علنی مجلس تصویب می‌شود که پس از تصویب آن و مشخص شدن بازه زمانی اجرای آزمایشی برای تصویب نهایی و عدم مغایرت با اصول قانون اساسی به شورای نگهبان ارسال می‌شود و در صورت موافقت شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ خواهد شد. 

نماینده مردم تهران در مجلس درباره اعلام کابینه توسط ابراهیم رییسی نیز اظهار داشت: ‌اینکه لیست کی به مجلس می‌آید معلوم نیست و هر گونه خبر گمانه‌زنی است.

وی با اشاره به تاکید رهبری در تسریع شکل‌گیری هیات دولت و تاکید رییس جمهور مبنی بر اینکه کابینه را پیش از موعد قانونی به مجلس معرفی خواهد کرد، گفت: آنچه که ما می‌دانیم این است که طبق نظر رییس‌جمهور پیش از اتمام مهلت قانونی لیست کابینه به مجلس ارسال خواهد شد اما زمان دقیق آن را تنها رییس جمهور و دولت می‌داند. 

وی افزود:‌ به محض اینکه مجلس لیست کابینه را اعلام وصول کرد، در اولین جلسه صحن مجلس اسامی کابینه خوانده می‌شود و در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه اگر امروز یا فردا اعضای کابینه اعلام شوند، کمیسیون ها به مدت یک هفته کار خود را ، آغاز خواهند کرد، گفت: با توجه به اینکه در آستانه تاسوعا و عاشورا هستیم بررسی کابینه در صحن علنی مجلس به بعد از ایام تعطیلات عاشورا و تاسوعای حسینی موکول خواهد شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز