خبرگزاری کار ایران

قالیباف در جمع خبرنگاران:

هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم/ خبرنگاران حلقوم واقعی مردم در بیان مشکلات‌شان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۰۹۸

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت روز خبرنگاران تاکید کرد: خبرنگاران رسالت مهمی در انعکاس واقعیت و شفافیت امور برعهده دارند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه صحن علنی امروز با حضور در جایگاه خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، گفت: روز خبرنگار را به خبرنگاران عزیز به ویژه به خبرنگاران پارلمانی تبریک می‌گویم که  بار مضاعفی را به دوش می‌کشند. خبرنگاران در روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها و پایان دادن به بعضی از شایعه‌ها و تهمت‌ها رسالت مهمی دارند و باید به دنبال انعکاس حق و حقیقت در جامعه و شفاف سازی باشند. 

وی همچنین یاد شهدای خبرنگار دفاع مقدس را در ثبت اتفاقات جنگ تحمیلی گرامی داشت و بیان کرد: اگر این قشر خبرنگار نباشد، طبیعتاً شفافیت، نقد و انتقادپذیری و اصلاح و حل مشکلات هم صورت نخواهد پذیرفت و آنها، حلقوم واقعی مردم در بیان مشکلاتشان هستند. 

قالیباف با بیان اینکه قانون اساسی وظایف قوا را به صورت مستقل تصریح کرده است، خطرنشان کرد: اصل تفکیک قوا بسیار خوب و متقی است؛ حتما مشکلات مردم و پیشرفت و رشد جامعه امروز که با اولویت اقتصادی همراه است، نیازمند یک همدلی، همکاری، انسجام و فهم اولویت‌های مشترک است و حتی در برخی اوقات معتقدم برای حل مشکلات، روش‌های اجرا و رویکرد‌های مشترک می‌خواهیم.

رئیس مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: در شرایطی هستیم که محکوم به موفقیتیم و هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم. این بار سنگین به دوش دولت است و ما در مجلس در عین اینکه مکلفیم نقش نظارتی و قانونگذاری و ریل‌گذاری را هم انجام دهیم، حتماً با همدلی و همراهی کمک می‌کنیم. مردم توقع دارند د هر سه قوه دست به دست هم دهیم. فکر می‌کنم دوستان خبرنگاران بسیار می‌توانند موثر باشند و از این جهت کمک کنند تا به این هم‌افزایی، روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها به حل مشکلات مردم و مشکلات جدی جامعه بپردازیم.

وی در پایان گفت: اگر جایی احساس می‌کنیم که مجلس، دولت یا قوه قضاییه از مسیر اصلی خود در حال فاصله گرفتن است و به حاشیه‌ها می‌رود، نقش خبرنگاران بسیار موثر است تا بتوانند یادآوری کنند و این رسالت بزرگی بر عهده همه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز