خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در دیدار فالح الفیاض:

الحشد الشعبی پشتوانه عظیمی برای امنیت و پیشرفت عراق است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۳۶۸

رئیس جمهور در دیدار رییس الحشد الشعبی تاکید کرد این سازمان پشتوانه عظیمی برای امنیت و پیشرفت عراق است.

به گزارش ایلنا، سیدابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار «فالح الفیاض» رییس سازمان الحشد الشعبی عراق با تجلیل از نقش ارزشمند بسیج مردمی عراق در انسجام و یکپارچگی این کشور و دفاع از مردم در مقابل گروه های تروریستی، گفت: ابتکار مرجعیت در بسیج مردمی و ایجاد حشد الشعبی اقدام هوشمندانه ای بود که برکات فراوانی برای کشور و مردم عراق داشته و خواهد داشت.

رییس جمهوری حمایت اقوام و گروه های مختلف عراق اعم از شیعه و سنی را سرمایه بسیار ارزشمندی برای الحشد الشعبی دانست و گفت: این سازمان پشتوانه عظیمی برای توسعه و پیشرفت عراق و دفاع از مردم در برابر توطئه ها و نقشه های بیگانگان است. همچنان که در ایران نیز ایجاد بسیج مستضعفان با درایت حضرت امام خمینی (ره) برکات فراوانی برای نظام داشته و در حوزه دفاع، ارائه خدمات اجتماعی و کمک به دولت ها در مواجهه با بحران ها و مشکلات نقش بی بدیلی داشته است.

رئیسی همچنین با گرامیداشت یاد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهارداشت: به برکت خون این شهیدان و سایر شهدای مقاومت، روابط دو ملت عمیق تر و مستحکم خواهد بود.

فالح الفیاض رییس سازمان الحشد الشعبی عراق نیز در این دیدار با تبریک انتخاب آیت الله رئیسی، به تاثیر رشادت ها و خون پاک حاج قاسم سلیمانی در پیوند عمیق دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: مردم عراق احترام خاصی برای حاج قاسم عزیز قائل هستند و ایشان به نماد رابطه قلبی دو ملت تبدیل شده است.

وی تاسیس الحشد الشعبی را از آثار و برکات جهاد دانست و گفت: امروز اغلب عراقی ها، حشد الشعبی را ضامن حاکمیت و بقای عراق و جلوگیری از بوجود آمدن دیکتاتوری در این کشور می دانند و توطئه های دشمنان برای حاکم کردن مجدد دیکتاتوری در عراق به برکت حشد الشعبی و مرجعیت خنثی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز