خبرگزاری کار ایران

قالیباف در دیدار با رئیس مجلس آفریقای جنوبی:

از روابط پارلمانی بین ایران و آفریقای جنوبی استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۲۰۶

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از تقویت روابط با پارلمان آفریقای جنوبی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی به ویژه پارلمانی استقبال می کنیم.

به گزارش ایلنا،روسای مجلس ایران و آفریقای جنوبی در حاشیه مراسم تحلیف رییس جمهوری کشورمان با هم دیدار کردند.

«محمدباقر قالیباف» با ابراز خرسندی از حضور هیأت پارلمانی آفریقای جنوبی در تهران برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: روابط دو کشور در سال های گذشته همواره حسنه بوده و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران احترام ویژه ای برای مرحوم نلسون ماندلا به عنوان نماد مبارزه با آپارتاید و تبعیض نژادی قائل هستند. 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از تقویت روابط با پارلمان آفریقای جنوبی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی به ویژه پارلمانی استقبال می کنیم.

قالیباف با اشاره به توانمندی‌های فراوان اقتصادی و تجاری دو کشور بر لزوم توسعه و تقویت همکاری های فیمابین تاکید کرد و افزود: امیدواریم برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم همکاری ها را به سطح بالاتری ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفتگو میان نمایندگان زن در مجالس ایران و آفریقای جنوبی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی بر گفتگوهای مستمر و تبادل تجارب میان نمایندگان زن در مجالس دو کشور اعلام آمادگی می کند. 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: سیاست اعمال تحریم علیه کشورهای مستقل جهان سیاستی شکست خورده است.  

«تاندی مودیسه» رییس پارلمان آفریقای جنوبی نیز در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: دولت و ملت آفریقای جنوبی همواره دید مثبتی به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران دارند که نشان دهنده روابط دوستانه و عمیق میان دو کشور است.

تاندی مودیسه افزود: پارلمان آفریقای جنوبی از ارتقای سطح همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف به ویژه ارتباطات پارلمانی استقبال می‌کند.

وی همچنین به پیشرفت های کشورمان در حوزه های فناوری، علمی و دانشگاهی اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم از تجارب و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران که موجب گسترش هر چه بیشتر روابط خواهد شد، بهرمند شویم. 

رییس پارلمان آفریقای جنوبی در پایان نقش زنان در پارلمان های دو کشور را مهم خواند و بر لزوم تقویت همکاری فراکسیون زنان در مجالس دو کشور تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز