خبرگزاری کار ایران

قالیباف در دیدار رئیس مجلس روسیه:

کشورهایی همچون ایران و روسیه تاکنون آمریکا را در رسیدن به اهدافش با مشکلات فراوانی مواجه کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۱۶۴

رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس دومای روسیه با اشاره به تاکیدات رهبران دو کشور برای ارتقای روابط اقتصادی همپای روابط سیاسی، بر پیگیری مسائل مربوط به حوزه مراودات تجاری و مالی در کمیسیون مشترک پارلمانی ایران و روسیه تاکید کردند.

 

به گزارش ایلنا، ویاچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه ظهر امروز (پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

 قالیباف در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات راهبردی دو کشور گفت: افزایش سطح روابط دوستانه تهران - مسکو در عرصه‌های مختلف بویژه در عرصه مبادلات اقتصادی و تجاری، نقش مهمی در تأمین منافع ملی دو کشور دارد.

وی افزود: استفاده از ساز و کارهایی مانند کمیسیون عالی همکاری‌های پارلمانی میان مجالس دو کشور و کمیسیون مشترک اقتصادی دو دولت، به رفع موانع احتمالی توسعه روابط اقتصادی و تجاری فیمابین کمک می‌کنند و همزمان موجب تعمیق و تحکیم همکاری ها می‌گردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سیاست‌های خصمانه آمریکا و اعمال تحریمهای ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه گفت: آمریکا با اعمال فشار بر کشورهای مستقل و ایجاد ناامنی در مناطق مختلف جهان سعی در تامین منافع خود دارد ولی همکاری مشترک کشورهایی همچون ایران و روسیه تاکنون آمریکا را در رسیدن به اهدافش با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: همکاری های مشترک نظامی - امنیتی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در منطقه، سد محکمی در برابر اقدامات ناامن کننده آمریکا است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: افزایش تعاملات سیاسی و پارلمانی فیمابین و رایزنی و مشورت مستمر میان تهران - مسکو در خصوص مسائل منطقه ای و جهانی، منجر به توسعه مطلوب و هرچه بیشتر همکاری‌ها و ناکامی دشمنان دو کشور خواهد شد.

ویاچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه نیز که برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است با تبریک آغاز به کار دولت جدید جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه و گسترش ارتباطات راهبردی فیمابین در عرصه های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران نزد مسئولان روسیه از اهمیت و اولویت فراوانی برخوردار است.

وی همچنین افزود: گفتگوهای مستمر میان مسئولان دو کشور در تسهیل همکاری ها و رفع موانع توسعه تعاملات فیمابین در عرصه های مختلف تاثیر بسزایی دارد.

رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در ادامه با ابراز نگرانی از تحولات اخیر در افغانستان که نتیجه سیاست های غیرمنطقی و ناامن کننده آمریکا شکل گرفته است، گفت: همکاری جمعی کشورهای منطقه مانع از رشد تروریسم و افراط گرایی می گردد.

والودین در پایان این دیدار گفت: گسترش همکاری های تهران - مسکو در موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت دو کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز