خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۱۲۹

مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تحلیف سیزدهمین ریاست جمهور رأس ساعت ۵:۲۰ با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به طور رسمی آغاز شد.

بر اساس دستور کار جلسه یکصد و چهارم مجلس پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیات ۸۹ تا ۹۱ سوره مبارکه نحل، ابتدا قالیباف که ریاست جلسه را بر عهده داشت در سخنانی به میهمانان شرکت کننده در این مراسم خیر مقدم گفت.

پس از او حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه نظق خود را از پشت تریبون مجلس ایراد کرد.

سپس فرآیند سوگند یاد کردن رئیس‌جمهور در برابر سران دو قوه دیگر و در پیشگاه قرآن کریم با حضور رییس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه انجام شد.

رییس جمهور طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد کرد که همهٔ استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است به کار گیرد.

در متن این سوگند‌نامه آمده است: 

«بسم‌‌الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

من‌ به‌ عنوان‌ رئیس‌‌جمهور در پیشگاه‌ قرآن‌ کریم‌ و در برابر ملت‌ ایران‌ به‌ خداوند قادر متعال‌ سوگند یاد می‌‌کنم‌ که‌ پاسدار مذهب‌ رسمی‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و قانون‌ اساسی‌ کشور باشم‌ و همه‌ استعداد و صلاحیت‌ خویش‌ را در راه‌ ایفای‌ مسئولیت‌هایی‌ که‌ برعهده‌ گرفته‌‌ام‌ به‌ کار گیرم‌ و خود را وقف‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ و اعتلای‌ کشور، ترویج‌ دین‌ و اخلاق‌، پشتیبانی‌ از حق‌ و گسترش‌ عدالت‌ سازم‌ و از هرگونه‌ خودکامگی‌ بپرهیزم‌ و از آزادی‌ و حرمت‌ اشخاص‌ و حقوقی‌ که‌ قانون‌ اساسی‌ برای‌ ملت‌ شناخته‌ است‌، حمایت‌ کنم‌. در حراست‌ از مرزها و استقلال‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ و فرهنگی‌ کشور از هیچ‌ اقدامی‌ دریغ نورزم‌ و با استعانت‌ از خداوند و پیروی‌ از پیامبر اسلام‌ و ائمه‌ اطهار علیهم‌ السلام‌ قدرتی‌ را که‌ ملت‌ به‌ عنوان‌ امانتی‌ مقدس‌ به‌ من‌ سپرده‌ است‌ همچون‌ امینی‌ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‌ و آن‌ را به‌ منتخب‌ ملت‌ پس‌ از خود بسپارم‌.»

وی در پایان متن سوگندنامه‌ را امضا کرد و سوگندنامه همچنین به امضای رییس قوه قضائیه، دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس رسید.

سیدابراهیم رئیسی پس از ادای سوگند و انجام مراسم تحلیف ضمن خیر مقدم به میهمانان خارجی و داخلی شرکت‌کننده در این مراسم راس ساعت ۱۷:۵۵ دقیقه اولین سخنرانی خود در قامت رئیس دولت سیزدهم را به صورت رسمی آغاز کرد و گفت:‌ « ما کنار مظلومان هستیم » که نمایندگان مجلس با گفتن احسنت حمایت خود را از وی اعلام کردند.

در ادامه رئیسی صحبت از وفاق در بین دولت‌های منطقه و ارتباط با آنان کرد و در جایی دیگر عنوان کرد ایران به دنبال سلاح هسته‌ای طبق فتوای مقام معظم رهبری نیست اما از حق توسعه خود دست نخواهد کشید که باز هم با احسنت نمایندگان رو‌به‌رو شد.

وی در پایان سخنانش گفت که هفته آینده و طبق مهلت قانونی اسامی افراد کابینه خود را تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز ( 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز