خبرگزاری کار ایران

چه کسانی در مراسم تحلیف رئیسی حضور دارند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۱۰۱

علاوه بر میهمانان خارجی مقامات لشکری و کشوری در صحن مجلس به منظور شرکت در سیزدهمین مراسم تحلیف ریاست جمهوری حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رأس ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد درب‌های صحن مجلس شورای اسلامی به روی میهمانان شرکت کننده در سیزدهمین مراسم تحلیف ریاست جمهوری باز شد. 

تاکنون حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی وزیر دولت یازدهم و دوازهم، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، احمد خاتمی عضو شورای نگهبان و مجلس خبرگان، امیر عبداللهیان معاون امور بین الملل مجلس، وحید حقانیان، محسنی بندپی استاندار تهران، حسین ذوالفقاری معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور، مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت و حداد عادل، حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری، سرلشکر باقری، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت‌های یازدهم و دوازدهم، حجت‌الاسلان ناطق‌نوری، محسن رضایی، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سرلشکر رحیم صفوی، سردار سلامی فرمانده کل سپاه و برخی از اعضای شورای نگهبان و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در این مراسم حاضر شدند.

پرچم کشورهای حاضر در مراسم در صحن علنی قرار داده شده است.

پیش از این عبدالرضا مصری درباره جزئیات مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: بر اساس قانون اساسی پس از انجام مراسم تنفیذ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به رغم شرایط سخت کرونایی حاکم بر داخل و خارج از کشور، استقبالی که دوست داران جمهوری اسلامی در خارج از ایران داشتند خوب بود و فکر نمی‌کردیم به این گستردگی باشد.

 مصری افزود: به همین علت، تدارکات لازم برای استقبال تا زمان بدرقه، توسط مجلس انجام شده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون در مجموع ۱۹۵ نفر از کشور‌های مختلف برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشورمان​ اعلام آمادگی کردند، گفت: از این تعداد ۱۹ کشور رئیس مجلس و نائب رئیس مجلس آن‌ها در این مراسم شرکت می‌کنند.

 عبدالرضا مصری ادامه داد: ۹ کشور رئیس جمهور یا معاونین رئیس جمهور, ۱۲ کشور در وزیر و یا معاون وزیر، برخی از کشور‌ها نیز به صورت ترکیبی یعنی رئیس مجلس به همراه معاون وزیر خارجه در این مراسم حضور دارند.

وی افزود: تمهیداتی هم از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا در محل برگزاری بر اساس استاندارد‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اندیشیده شده است به همین علت مجبور شدیم از مهمانان داخلی نسبت به دوره‌های قبل، ​ کمتر دعوت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز