خبرگزاری کار ایران

رئیسی در دیدار با «فائق زیدان»:

هیچ محدودیتی برای توسعه روابط ایران با عراق وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۰۴۰

رئیس جمهور ایران در دیدار با رئیس شورای عالی قضایی با اشاره به اشتراکات تاریخی دینی و فرهنگی دو کشور تاکید کرد که هیچ محدودیتی برای توسعه روابط ایران با عراق وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز پنج شنبه در دیدار «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ مانع و محدودیتی برای توسعه روابط با عراق در زمینه های مختلف ندارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و عراق از اشتراکات دینی، مذهبی، تاریخی و فرهنگی گسترده ای برخوردارند، اظهارداشت: برای مناسبات و همکاری های تهران و بغداد جایگاه ویژه و ممتازی قائل هستیم و تقویت روابط با این کشور در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد.

رئیس جمهور همچنین با گرامیداشت یاد و رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج «ابومهدی المهندس» در مبارزه با تروریسم و تلاش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه، اظهارداشت: دولت آمریکا صراحتا مسئولیت این جنایت بزرگ را بر عهده گرفت و این کار عملا یک اقدام تروریستی دولتی بود و باید در مقابل افکار عمومی جهان و تاریخ پاسخگو باشند.

رئیس شورای عالی قضایی عراق در این دیدار با تبریک انتخاب رئیسی، گفت: یقین داریم با حضور شما در جایگاه ریاست جمهوری، روابط تهران و بغداد در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و حقوقی شتاب مضاعفی خواهد یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز