خبرگزاری کار ایران

قالیباف در دیدار با رئیس مجلس تاجیکستان تاکید کرد:

ضرورت اجرایی شدن توافقات بین تهران – دوشنبه/ افزایش همکاری‌های اقتصادی به نفع مردم دو کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۶۹۸

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با تأکید بر اجرایی شدن توافقات منعقد شده بین دو کشور گفت: افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری به نفع مردم ایران و تاجیکستان است.

به گزارش ایلنا، محمدطاهر ذاکرزاده رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان عصر امروز (چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه) با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی، زبانی و تاریخی دو کشور گفت: افزایش ارتباطات و همکاری‌های ایران و تاجیکستان در بخش‌های مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری به نفع مردم دو کشور است.

وی همچنین افزود: مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات دوستانه فی‌مابین دو کشور در عرصه‌های مورد علاقه، حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار بر ضرورت اجرایی شدن توافقات امضا شده میان دو کشور تأکید کرد.

توسعه مناسبات با ایران برای مسئولان تاجیکستان اهمیت ویژه‌ای دارد

محمدطاهر ذاکرزاده رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: توسعه مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران به دلیل جایگاه مردم در منطقه و جهان برای مسئولان تاجیکستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین بر اهمیت ارتباطات پارلمانی فی‌مابین تأکید کرد و افزود: گسترش همکاری میان بخش‌های مختلف مجالس دو کشور از قبیل کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی کمک به اجرایی شدن توافقات منعقد شده میان تهران - دوشنبه می‌کند.

در این دیدار جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نظام الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران و آقای فتاح زاده رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس تاجیکستان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز