خبرگزاری کار ایران

عزیزی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا، اسرائیل و انگلیس به اقدامات ماجراجویانه خود در منطقه پایان دهند/ ایران تامین‌کننده امنیت منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۴۶۴

نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران سال‌هاست تامین‌کننده امنیت منطقه است و دلیلی ندارد که بخواهد عامل بی‌ثباتی و ناامنی باشد.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که روز یکشنبه برای نفتکش اسرائیلی که خدمه انگلیسی داشته است در دریای عمان حادثه‌ای پیش آمده و اینکه آمریکا و اسرائیل و انگلیس مدعی می‌شوند این حادثه بدست ایران اتفاق افتاده است، گفت: اساساً آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و برخی کشورهای هم‌پیمان با نظام سلطه مدت.هاست به دنبال ماجراجویی هستند و اقدامات  خودشان را در بحث‌های مختلف و در سناریوهای متفاوت دنبال می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این.که چرا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها چنین رفتار ماجرا‌جویانه‌ای را دنبال می‌کنند؛ باز می‌گردد به شکست‌های مفتضحانه آمریکایی‌ها که از کشورهای منطقه خوردند و آسیب‌هایی که اسرائیل در بخش‌های مختلف از محور مقاومت شاهد بوده است. 

وی با بیان این که ایران اسلامی همیشه لنگرگاه ثبات، امنیت و آرامش منطقه بوده است، تاکید کرد: اتهام بی‌ثباتی در منطقه توسط ایران، یک ادعای بی‌اساس و در واقع یک لطیفه است و صحبت‌هایی که مطرح می‌شود به طور قطع و یقین پایه و اساسی ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران اسلامی سال‌هاست تامین‌کننده امنیت منطقه است و این با عقل و منطق سازگاری ندارد کشوری که خودش پاسدار، حافظ و تامین‌کننده امنیت منطقه است، بخواهد عامل بی‌ثباتی و نا‌امنی باشد.

وی با اشاره به این که آنچه که در حال حاضر در حال اتفاق است در ادامه بی‌ثباتی‌های داخلی آمریکا و شکست‌های این کشور در سوریه و افغانستان است، اظهار داشت: اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان برای این کشور بسیار سخت تمام شد، این‌که آمریکایی‌ها مجبور هستند از عراق خارج شوند و راهی هم جز این ندارند، برای‌شان سخت است و قطعا برای این که افکار عمومی را مدیریت کنند به این نوع رفتارها و گفتارها رو می‌آورند. 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که ایران کشوری تامین‌کننده امنیت منطقه و ثبات‌ساز است، گفت: بخش اعظمی از تامین امنیت منطقه بر عهده ایران است و این موضوع را باید به آمریکایی.ها، اسرائیل و به ویژه  انگلیس گوشزد کرد که ایران اسلامی از یک ملت شجاع، جوانانی فداکار تشکیل شده و خوب است تجربه دفاع مقدس را یکبار دیگر مرور کنند؛ چراکه هنوز هنوز مردان بزرگ و شجاع امثال شهید سلیمانی، همت و باکری‌ها در کشور ما فراوان هستند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح ما با بهره‌گیری از اندیشه‌های اسلامی و درس‌هایی که از قرآن و آموزهای دینی گرفتند، محکم، قاطع و شجاعانه از منافع و امنیت منطقه دفاع می‌کنند.

عزیزی تاکید کرد: اینجا ایران است بدون شک جایی برای جولان بیگانگان و حضور اندک آنان نیست، بدون شک اقدامات ماجراجویانه انگلیسی‌ها، اسرائیلی‌ها  و آمریکایی‌ها محکوم به شکست است و خوب است قبل از این که  یک شکست دیگری برای خودشان به بار بیاورند، رفتارهای ماجرا‌جویانه‌شان را پایان دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز