خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

برجام به عنوان دستاورد مهم دیپلماسی معاصر ایران با هیچ دستاوردی قابل مقایسه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴۴۷

معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران با قدرت‌های بزرگ مذاکره کرد و نتیجه مذاکرات این بود که آمریکایی‌ها گفتند ایران سر ما کلاه گذاشت؛ البته که دروغ می‌گویند هیچکس سر دیگری کلاه نگذاشته است.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری  در نشست رئیس جمهور با مدیران ارشد دولت تدبیر و امید گفت: رئیس جمهور از ابتدای دوران انقلاب در کنار امام راحل بود، همچنین در پیروزی انقلاب نقش کلیدی داشت.

معاون اول رئیس جمهور افزود: آقای دکتر روحانی در استمرار جمهوری اسلامی ایران هرجا لازم بوده نقش آفرینی کرد، بطوری که ۲ دوره که بنده در مجلس نیز خدمتشان بودم، هرجا لازم بود نقش آفرینی کرد و از افراد موثر و صاحب نظری بود که در سختی‌ها به ایشان مراجعه می‌شد.

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی بعث عراق علیه ایران، آقای روحانی نقش محوری و فرماندهی جنگ را عهده دار بود و همچنین در شورای عالی امنیت ملی به مدت ۲۴ سال که ۱۶ سال آن بعنوان دبیر و ۸ سال هم بعنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی در اساسی‌ترین تصمیمات ملی کشور حضور داشت.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: آقای روحانی قبل از ریاست جمهوری، گنجینه اسرار کشور بود و بعد از ریاست جمهوری نیز شخصیتی بود که کشور را از دوران سختی عبور داد و من به نوبه خود از آقای روحانی قدردانی و به ایشان خدا قوت می‌گویم، اجر کار شما در نزد خداوند تبارک و تعالی و در تاریخ ماندگار می‌شود و روزی قدر این کار بیشتر برملا می‌شود. آقای روحانی در سال ۹۲ زمانی که عهده دار مسئولیت قوه مجریه و رئیس جمهور شد، در آن سال‌ها کشور با تحریم و تمهیدات شورای امنیت ذیل فصل هفتم بود، از جمله تحریم‌های اتحادیه اروپا، کنگره و ریاست جمهوری آمریکا.

وی اضافه کرد: کشور همچنین از لحاظ اقتصادی در شرایط سخت رکود تورمی قرار داشت و از لحاظ سیاست داخلی، اوج اختلافات داخلی هم در نهاد‌های رسمی و حکومتی را شاهد بودیم، بطوری که رئیس جمهور قبلی در مجلس علیه رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نوار پخش می‌کرد و در این فضا بود که دولت شروع به کار کرد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: از سویی فرصت مناسبی در اختیار دولت بود و انتخاباتی در سال ۹۲ برگزار شد، مردم امید به تغییر و اصلاح امور کشور پیدا کردند و فرصت تازه و مهمی به دستگاه‌های اجرایی کشور واگذار شد، نخبگان در آن دوران سرشار از امید به جامعه بودند.

جهانگیری با بیان خاطره‌ای در زمان وزارت آقای ربیعی بعنوان وزیر تعاون در زمان‌های ابتدایی فعالیت دولت یازدهم گفت: در نشستی که شخص بنده حضور داشتم، هنرمند سرشناسی زمانی که به پای تریبون رفت خطاب به بنده گفت من خود نمی‌دانم چرا اینجا و در این جلسه آمده ام، اما می‌دانم که حالم خیلی خوب است، قبلا از ناراحتی به کوه و بیابان می‌رفتم، اما الان هرجا که دعوت می‌کنند با امید به آینده در آن نشست‌ها شرکت می‌کنم و ما با چنین حال و هوایی دولت را شروع کردیم.

وی تصریح کرد: سال‌های ۹۰، ۹۱ و نیمه ۹۲ در تحریم‌ها بودیم، همانگونه که درابتدا اشاره کردم و در دی ماه ۹۴ برجام اجرایی شد، دستاوردی که دو و نیم سال آن را بخواهید با هر دوره‌ای مقایسه کنید در آن دوران ما با تورم کاهنده، رشد اقتصادی فزاینده، بخش خصوصی فعال، ایجاد اشتغال قابل توجه، ​انسجام در قوای سه گانه در سطح بالا و جریان‌های سیاسی امیدوار به آینده را شاهد بودیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دی ماه ۹۴ و اتفاق مهم آن برجام، بعنوان دستاورد مهم دیپلماسی معاصر ایران با هیچ دستاوردی قابل مقایسه نیست، ایران به تنهایی در مقابل ۶ قدرت بزرگ به مذاکره نشست و نتیجه آن این بود که در نهایت آمریکا گفت سرما را کلاه گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز