خبرگزاری کار ایران

مومنی‌راد در گفت‌وگو با ایلنا:

حسام‌الدین آشنا مجرم شناخته شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۲۱۴

سخنگوی هیأت منصفه جرائم مطبوعاتی و سیاسی گفت: هیأت منصفه دادگاه مطبوعات در یک اتهام و دو شکایت حسام الدین آشنا را با اکثریت آرا مجرم دانست و همچنین با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.

احمد مؤمنی راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جزئیات آخرین جلسه دادگاه مطبوعات، اظهار کرد: در روز یکشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران یک پرونده جرم سیاسی که متهم آن حسام الدین آشنا بود،‌ به ریاست قاضی  شقاقی رسیدگی شد.

وی در تشریح اتهام حسام الدین آشنا گفت:  نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در دو شکایت این پرونده قبلاً در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شده بود و بعد از اعتراض متهم دیوان عالی کشور آن را به شعبه هم عرض (شعبه ششم) عودت داده است. دادگاه با  قرائت قرآن  و با حضور هیأت منصفه‌ای غیر از اعضای دادگاه قبلی شروع شد و پس از سخنان رییس دادگاه نماینده مدعی‌العموم به شرح کیفرخواست پرداخت. سپس با توجه به عدم حضور متهم، وکیل او به صورت مبسوط و تفصیلی به دفاع از او پرداخت و سپس متهم با تأخیر ۴۰ دقیقه‌ای وارد شد و دفاعیات خود را مطرح کرد. پس از خاتمه دادگاه، هیأت منصفه جرایم سیاسی وارد شور شد و پس از اتمام شور، رأی‌گیری به عمل آمد و نتیجه بشرح زیر حاصل شد.   

سخنگوی هیأت منصفه جرائم مطبوعاتی و سیاسی اضافه کرد: هیأت منصفه در یک  اتهام و دو شکایت متهم را با اکثریت آرا مجرم دانست و در ضمن با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز