خبرگزاری کار ایران

روحانی شتاد و هشتمین برنامه افتتاح طرح‌های دولت تدبیر و امید:

افتتاح پروژه‌های دولت، خار در چشم آنهایی بود که توطئه می‌کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۱۱۵

رییس جمهوری گفت: افتتاح پروژه های دولت خاری در چشم آن‌هایی بود که علیه ایران توطئه هایی را طراحی کردند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز یکشنبه در هشتاد و هشتمین و آخرین برنامه افتتاح طرح‌ها با عنوان دولت تدبیر و امید برای جهش تولید در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارتخانه های نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان انرژی اتمی و شهرداری اصفهان در سراسر کشور افزود: به سهم خود از همه عزیزانی که افتتاح را در طول ۸۸ برنامه آمده کردند، از صدا و سیما و مخابرات و همه دست اندرکاران است تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر این که این افتتاح‌ها مهم است، گفت: کشور همیشه در حال سازندگی و افتتاح است و همه زحمت می کشند. اما در این دورانی که از یک طرف وسط میدان جنگ اقتصادی بودیم و از یک طرف هجمه کرونا برما بودیم. هجمه کرونا واقعا اقتصاد دنیا را با مشکلات زیادی مواجه کرد. رشد اقتصادی جهانی به طور متوسط منهای ۳.۵ درصد کاهش پیداکرد و بعضی کشورها رشد آنها منهای ۹ یا ۱۰ است  دوران سختی است که هنوز هم تمام نشده و پیش روی ما است.

روحانی افزود: از یک طرف کرونا و از یک طرف جنگ اقتصادی و ماههای اخیر خشکسالی هم اضافه شد که همه در کنار هم باعث مشکلات زیادی شد. خیلی مهم بود که به دنیا جواب دهیم. البته پاسخ اصلی را ایستادگی و مقاومت مردم داده است.  

وی ادامه داد: افتتاح‌ها خاری بود در چشم آنهایی که علیه ایران توطئه هایی را طراحی کرده بودند و خداوند توفیق داد و زنده بودیم و توفیق حضور را در این ۸۸ برنامه داشتیم. از آغاز سال ۹۹ تا امروز که معروف به پنجشنبه‌های افتتاح بود و این پنجشنبه‌ها برای ما بسیار زیبا بود.

وی یادآور شد: یکبار که خدمت رهبر معظم انقلاب بودم در همان اوایل که البته چند ماهی گذشته بود، ایشان خیلی تجلیل و تشویق کردند و گفتند که افتتاح پنجشنبه‌های شما برنامه بسیار خوبی است. البته ما اینجا یک گوینده بودیم و علی برکت الله را گفتیم ولی کار را مهندسین، کارگران، مدیران و ملت ایران انجام دادند.

روحانی اضافه کرد: امروز تمام اسکله‌های دریای و مربوط به ۲۷ فاز پارس جنوبی که  وزیر نفت گفتند را افتتاح کردیم که عظیم ترین پروژه اقتصادی تاریخ ایران است. خود من در طول  این ۸ سال خدمت البته به جز این مدتی که کرونا مانع سفر شد موفق شدم که ۶ نوبت از عسلویه بازدید کنم و هر بار که رفتیم هم بازدید بود و هم معمولا افتتاح فازهای بسیار مهم بود. این که ما از ۱۰ فاز به ۲۷ فاز رسیدیم ۱۷ فاز را در طول این ۸ سال به افتتاح رساندیم. تقریبا پارس جنوبی تمام شده است که البته اگر جنگ اقتصادی نبود کاملا تمام شده بود که کار عظیمی است. 

رییس جمهوری گفت: یک مجموعه که در آغاز این دولت ۲۸ میلیون متر گاز را در روز در اختیار می گذاشته است امروز به ۷۰۰ میلیون رسیده است یعنی ۲.۵ برابر شده است. وقتی وارد عسلویه می شویم دنیایی از کارگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و اسکله‌ها و لوکشی‌های رو و زیر آب است که کار بزرگی از نظر مهندسی آنجا صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز