خبرگزاری کار ایران

تحلیل آسوشیتدپرس از تلاش برای احیای برجام

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۸۸۹

آسوشیتدپرس در تحلیلی به روند احیای برجام پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد اما بایدن وعده داد که برای مذاکره برای ورود مجدد آمریکا به این توافق تلاش خواهد کرد. اما امروز نیویورک تایمز گزارش داد که دولت بایدن در شرایطی است که ممکن است احیای  توافق دیر شده باشد و از حالت امیدوار به ناامید برای احیای توافق تبدیل شده است.

دولت ابراهیم رئیسی به زودی آغاز به کار می‌کند و ممکن است مطالباتی از دولت بایدن داشته باشد که احتمالا دولت آمریکا نتواند آن را ارائه دهد و همین امر باعث ناامیدی از احیای برجام شده است.

هنوز هم اختیار اصلی در مورد توافق ایران با قدرت‌های جهانی متعلق به رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت الله علی خامنه ای است که گمان می‌رود حمایت جدی از ابراهیم رئیسی داشته باشد. رهبر ایران روز چهارشنبه یک درخواست کلیدی را تکرار کرد: این که ایالات متحده تضمینی ارائه دهد که دیگر هرگز از پیمان مانند ترامپ خارج نمی‌شود.

 وزیر خارجه آمریکا اشاره کرده است که نمی‌شود روسای جمهور آینده آمریکا را محدود کرد. اما از دیدگاه ایران، اگر آنها نتوانند از مزایای مالی لغو تحریم‌ها برخوردار شوند، هیچ فایده‌ای برای بازگشت به توافق وجود ندارد.

در همین حال، ایران این سانتریفیوژها را می‌چرخاند و این کشور مانع از ورود بازرسان به تاسیسات نطنز شده است. ایران می‌گوید تا رسیدن به توافق این روند تغییر نمی‌کند.

ایران بارها تاکید کرده است که بمب هسته‌ای برخلاف دیدگاه‌های مذهبی آنهاست. جواد ظریف ، وزیر امور خارجه در سال ۲۰۱۹ گفت: " ما به دلیل دیدگاه‌های مذهبی خود هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نخواهیم بود." 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز