خبرگزاری کار ایران

دنیامالی در گفت‌وگو با ایلنا:

تفکیک وزارت راه و شهرسازی به پیشبرد برنامه‌های رئیسی کمک می‌کند/ روحیه کابینه در امید مردم اثرگذار است/امیدوارم اعضای کابینه رأی خوبی از مجلس کسب کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۶۰۳

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: ما فکر می‌کنیم با توجه به برنامه‌هایی که رئیس‌جمهور منتخب برای بحث مسکن دارد و یک برنامه تولید مسکن انبوهی را در دستور کار قرار داده است، این تفکیک میان دو حوزه راه و مسکن می‌تواند به پیشبرد اهداف و برنامه‌های آقای رئیسی کمک کند.

احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه مراسم تحلیف که پایان هفته جاری برگزار می‌شود و معرفی اعضای کابینه، گفت: مساله دارای اهمیت این است که با توجه به نظرات و صحبت‌های رئیس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود که از نیروهای جهادی و جوان استفاده شود. قطعا با توجه به شرایط اقتصادی که داریم، روحیات کابینه می‌تواند در امیدی که مردم به این دولت دارند، بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: مجلس هم از این رویکرد استقبال می‌کند و اطمینان داریم که هماهنگی خوبی بین مجلس و دولت اتفاق خواهد افتاد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص انتخاب وزیر راه و شهرسازی و قطعی شدن گزینه نهایی، بیان کرد: در این حوزه ما در تلاش هستیم که یک اقدام اساسی را صورت دهیم، هفته گذشته طرح تفکیک وزارت راه از حوزه مسکن نهایی شد و با توجه به اصل ۷۵ ما تلاش داریم که در این طرح هزینه‌ای به دولت تحمیل نشود، چراکه در این صورت شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم با توجه به برنامه‌هایی که رئیس‌جمهور منتخب برای بحث مسکن دارد و یک برنامه تولید مسکن انبوهی را در دستور کار قرار داده است، تفکیک میان دو حوزه راه و مسکن می‌تواند به پیشبرد اهداف و برنامه‌های آقای رئیسی کمک کند.

دنیامالی در پایان درخصوص سهم‌خواهی‌هایی که نسبت به کابینه دولت سیزدهم مطرح می‌شود، ابراز داشت: یک نکته مهم در این حوزه این است که آقای رئیسی وقتی که دارد از همه مردم نظرسنجی می‌کند، طبیعتا به روسای کمیسیون‌های تخصصی اعلام کرده که اگر نظر دارند ارائه دهند و وقتی از همه نظرخواهی شده، مجلس هم می تواند نظر خود را ارائه کند و ارائه نظرات مشورتی و پیشنهادی سهم‌خواهی نیست اما نباید این مساله همراه با فشار باشد.

وی خاطرنشان کرد: مساله مهم این است که دولت باید خودش رأساً و به صورت مستقل این افراد را انتخاب کند. طبیعتا اگر در چارچوب و موازینی که آقای رئیسی پیش از این اعلام کرده است، بگنجد؛ من امیدوارم که همه کابینه رأی بسیار خوبی از مجلس کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز