خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای:

فساد فرهنگی خطرش از فساد اقتصادی و سیاسی بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۴۰۳

رییس قوه قضاییه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نسبت‌ به مسائل فرهنگی کشور بیشتر حساس باشد و با توجه به مقتضیات، هر ۱۰ یا پنج سال یک دسته‌بندی از گذشته و آینده انجام دهد.

به گزارش ایلنا، سعید رضا عاملی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به همراه جمعی از اعضای شورا و معاونان دبیرخانه در محل دفتر رییس قوه قضاییه با حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ملاقات کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در این دیدار، افزود: ۳۷ سال از عمر شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گذرد، چرا مردم و مسوولان کمتر این نهاد و جایگاه آن را می‌شناسند. گزارش چهار دهه گذشته را به مردم دهید. شورای عالی باید نسبت‌ به مسائل فرهنگی کشور بیشتر حساس باشد و با توجه به مقتضیات، هر ۱۰ یا پنج سال یک دسته‌بندی از گذشته و آینده داشته باشد.

وی با بیان اینکه اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اولویت‌ها را مشخص کند، ادامه داد: این شورا با نگاه آینده‌نگری مشکلات فرهنگی یک دهه آینده را مشخص کند.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: مسأله فرهنگی کشور بسیار مهم است و فساد فرهنگی خطرش حتی از فساد اقتصادی و فساد سیاسی که مردم نسبت ‌به آن حساس هستند، مهم‌تر و بیشتر است. باید بدانیم در آینده مفاسد فرهنگی و معضلات آن را چگونه باید پیشگیری کرد و با آن مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: حتی قوه قضاییه در این خصوص خلاء قانونی دارد و به ما کمک کنید؛ اگر قوه قضاییه مجبور است برخورد قهری با جرم، جنایت، معضلات، تخلفات، مفاسد، مفسد، فاسد و فساد بکند نمی‌خواهد برای خانواده‌های آن‌ها که به طور عمده مقصر نیستند، عوارضی داشته باشد.

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: باید فکری شود تا عوارض جانبی ایجاد نشود یا کاهش یابد. کسی که گرفتار جرم می‌شود، سابقه او موجب گرفتاری و کاهش جایگاه اجتماعی می‌شود، خانواده او جایگاه ضعیف پیدا می کند. باید به فکر صیانت از مجرمین و خانواده آنها هم باشیم.

رییس قوه قضاییه، اظهار داشت: برای نسلی که انقلاب، جنگ و سختی ها را ندیده و توقعات زیادی دارد، باید فکری کرد. حفظ انقلاب از اصل انقلاب مهم‌تر است؛ به‌همین دلیل مقام معظم رهبری، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی فضای مجازی ایجاد می‌کنند و گاهی نهادهای رسمی مثل مجلس نسبت‌ به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند؛ ولی جایگاه شوراهای عالی تأسیسی محکم و استوار است.

اژه‌ای درباره توافقنامه میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوه قضابیه در دوره قبل گفت: بنده کارگروه مشترک را قبول دارم و اگر در آن توافقنامه پیش بینی شده باید اجرا و اگر لازم باشد بازنگری شود. کارگروه مشترکی بین قوه و شورا باشد تا بر اساس توافق‌نامه تعاملات و همکاری صورت پذیرد؛ این کارگروه باید نسبت‌به معضلات فرهنگی و کاهش آسیب‌ها در ساحت‌های مختلف چاره اندیشی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز