خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین مرکز تخصصی دندانپزشکی کشور خبر داد؛

صدور مجوز فاز سوم کارآزمایی واکسن ضد کرونای فخرا از سوی وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۳۲۷

وزیر دفاع گفت: پس از تایید فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا، مجوز ورود به فاز سوم کارآزمایی واکسن را از وزارت بهداشت دریافت خواهیم کرد.

‌به گزارش ایلنا، همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) بزرگ ترین مرکز تخصصی دندانپزشکی کشور با نام شهید فخری زاده با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و جمعی از مقامات لشکری و کشوری افتتاح شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم گفت: خدمت‌رسانی به آحاد خانواده بزرگ نیرو‌های مسلح و مردم عزیز کشورمان از اولویت‌های اصلی وزارت دفاع بوده و همانطور که ملت عزیزمان مستحضرند در پی بحران شیوع ویروس کرونا وزارت دفاع از روز‌های نخست با طراحی و ساخت کیت تشخیص کرونا، دوربین‌های غربالگری، تولید انبوه مواد ضدعفونی کننده و ماسک‌های یونی، سه لایه و n ۹۵ و بعد از آن با ورود به فاز تولید و ساخت واکسن فخرا به کمک جامعه بهداشت و درمان کشور آمد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: امروز نیز با توجه به حجم مراجعات بسیار زیاد در حوزه بهداشت دهان و دندان مرحله پایانی ساخت و راه‌اندازی این مرکز تخصصی دندانپزشکی به انجام رسیده است و خداوند متعال را شاکریم که در سالروز ولادت با سعادت باب الحوائج امام موسی کاظم (علیه السلام) توانستیم بزرگ ترین مرکز دندانپزشکی کشور را برای بهره‌برداری عمومی افتتاح نماییم.

امیر سرتیپ حاتمی ادامه داد: مرکز تخصصی دندانپزشکی شهید دکتر فخری زاده به همت و تلاش وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با ظرفیت حدود ۱۰۰ یونیت دندانپزشکی در زمینی به مساحت حدود ۲۵۰۰ متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای حدود ۱۱ هزار متر مربع با رعایت تمامی استاندارد‌ها و ضوابط طراحی فضا‌های بهداشتی و درمانی احداث شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: با افتتاح این مرکز تخصصی دندانپزشکی به صورت روزانه قادر خواهیم بود ۳۵۰ بیمار را پذیرش و خدمات متنوعی را در حوزه‌های دهان و دندان ارائه نماییم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مرکز تخصصی شهید دکتر فخری زاده را یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تخصصی دندانپزشکی کشور دانست و تصریح کرد: این مرکز پیشرفته با دارا بودن بخش‌های اتاق عمل بخش‌های اندو، ترمیمی کودکان، پروتز، ایمپلنت، جراحی لثه، جراحی فک و صورت مجهز به دستگاه سی تی اسکن صورت، رادیولوژی و پیش بینی حدود ۱۰۰ پارکینگ کادر درمانی و.. سایر فضا‌های پشتیبانی و درمانی برای فعالیت حدود ۳۲۰ نفر از دندانپزشکان و دستیاران دندانپزشک، کارکنان اداری و پشتیبانی و خدماتی آماده ارائه خدمت شده است.

امیر سرتیپ حاتمی اظهار امیدواری کرد: انشالله با راه اندازی و افتتاح این مرکز تخصصی دندانپزشکی بتوانیم خدمات گسترده تری را به خانواده بزرگ نیرو‌های مسلح و مردم عزیزمان ارائه نماییم.  در روز‌های آینده و پس از تایید فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا، مجوز ورود به فاز سوم کارآزمایی واکسن را از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دریافت خواهیم کرد و به این ترتیب خواهیم توانست با واکسن تمام ایرانی "فخرا" به عرصه واکسیناسیون عمومی‌تر وارد شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز