خبرگزاری کار ایران

دین‌پرست خبر داد؛

تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک شبکه بانکی و واحدهای تعطیل استان خوزستان/ اتخاذ تمهیدات لازم برای بهره‌مندی از ظرفیت راکد معادن خوزستان و مولدسازی آنها

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۸۷۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور و قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به استان خوزستان سفر کرده است، گفت: دستگاه هایی که به مصوبات ستاد ملی و کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها عمل نکنند و عملکرد خوبی در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی نداشته باشند به دادستانی و بازرسی کل کشور معرفی می شوند.

به گزارش ایلنا،بابک دین پرست پنجشنبه در پیش جلسه یکصد و بیست وسومین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور که در محل استانداری خوزستان، با حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی برگزار شد بیان کرد: کشور مصمم به حل مشکلات واحدهای تولیدی و خروج صنایع از رکود است و در این مسیر هر مدیر و دستگاهی که همراهی لازم را نداشته باشد و در اجرای مصوبات ابلاغی ستاد و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که طبق ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر نافذ ‌و اجرایی است ، قصور وتعلل نماید،  به دستگاه قضایی و بازرسی کل کشور معرفی می شود.
 
وی گفت: بانک ها به تبعیت از بانک مرکزی ، بعنوان یکی از اعضای ستاد و کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید محسوب و اگر به درستی به وظایف خود در جهت اجرای مصوبات عمل نکنند، در اجرای ساز و کار مصرح در تبصره ذیل ماده ۶۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، به هیات انتظامی بانک مرکزی معرفی می شوند تا به تخلف آن ها رسیدگی شود.
قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: به منظور صیانت از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خوزستان، هیات خبرگان بانکی و اقتصادی و همچنین سازمان صمت استان خوزستان موظف شدند، به ترتیب گزارش آخرین وضعیت اجرای مصوبات ابلاغی به شبکه بانکی استان و دستگاههای اجرایی را به جلسه فردای ستاد تسهیل ارائه نمایند.
دین پرست در این جلسه که دادستان اهواز و معاون دیوان محاسبات کل کشور نیز حضور داشتند، تصریح نمود که مدیران بانک ها و دستگاههای اجرایی تعلل کننده، فردا به دادستانی و بازرسی کل کشور معرفی خواهند شد.
معاون اقتصادی وزیر کشور، تعداد کل طرح‌های نیمه تمام در حوزه صنعت و صنایع معدنی کشور را ۷۶ هزار و ۸۳۵ مورد و با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۱۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: اگر این طرح‌ها و واحد‌های تولیدی تکمیل شوند و به بهره‌برداری برسند ۲میلیون و ۳۰۰هزار فرصت شغلی جدید را ایجاد می‌کنند.
وی با بیان اینکه تعداد طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در حال حاضر به ۳ هزار و ۳۶۰ طرح تقلیل پیدا کرده است، حجم کل سرمایه‌گذاری آن‌ها را بیش از ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد و مبلغ مورد نیاز برای تکمیل آن‌ها را در حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ادامه داد: با دستور رئیس ستاد تسهیل، مصوب شد کارگروهی ویژه در دبیرخانه ستاد جهت بررسی و تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و با سرمایه‌گذاری حداقل هزار میلیارد تومان، تشکیل شود و بر همین اساس با توجه به شرایط خاص استان خوزستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف گردید، لیست واحدهای نیمه تمام با حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری، به همراه آخرین وضعیت و لیست مشکلات آنها را برای تکمیل و به بهره برداری رسیدن به جلسه فردای ستاد تسهیل ارائه نماید.
قائم رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، با تاکید بر ضرورت صیانت از تعداد ۷۸ واحد مشکل دار و ۶ واحد تولیدی بحرانی استان خوزستان، به نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  ماموریت داد، تا با همکاری دستگاههای ذیربط استانی، پیش نویس مصوبات پیشنهادی برای مراقبت از واحدهای مذکور را به جلسه ۱۲۳ ستاد ملی تسهیل ارائه نماید.
معاون توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به توافقات ستاد تسهیل با قوه قضاییه در جهت حل و فصل مشکلات ۶۲۱ واحدتولیدی دارای پرونده قضایی، به سازمان صمت استان ماموریت داد تا لیست واحدهای دارای پرونده قضایی، ورشکسته و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت استان را برای بررسی وارائه مصوبات پیشنهادی به دادستانی مرکز استان اعلام نماید.
یکی دیگر از مصوبات این جلسه، تشکیل کمیته ای با مسئولیت معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و نمایندگان خانه صنعت و معدن و سازمان صمت استان ،برای تهیه و ارائه پیش نویس مصوبات مورد نیاز برای فراهم شدن استفاده حداکثری از ظرفیت معادن راکد و غیر فعال استان خوزستان بود.
از دیگر مصوبات جلسه امروز می‌توان، به مرور روند اجرای مصوبات سفر دو ماه قبل معاون اقتصادی وزیر کشور به بندر امام خمینی (ره) و با دستور کار احصا و حل وفصل مشکلات موجود در مسیر ترخیص و انتقال کالاهای اساسی و نهاده های دامی  موجود و رسوب شده در بندر فوق الذکر اشاره نمود که پس از ارائه گزارش مربوطه از سوی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، مقرر شد لیست مصوبات اجرا نشده، به همراه اسامی دستگاههای مسئول تعلل کننده، جهت تصمیم گیری و برخورد قانونی، به جلسه فردای ستاد تسهیل ارایه شود.
 گفتنی است؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور و قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، در راس هیاتی مرکب از مسئولان کشوری عضو و مرتبط با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور،  امروز پنجشنبه در سفر ۲ روزه، برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، به استان خوزستان عزیمت نموده است.
برگزاری نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و نیمه تمامی خوزستان و بازدید از صنایع بزرگ خوزستان از جمله برنامه های این هیات است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز