خبرگزاری کار ایران

از سوی جهانگیری؛

موافقتنامه دوجانبه میان ایران و عمان در زمینه کمک متقابل اداری ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۳۷۶

معاون اول رییس‌جمهور تصویب‌نامه مربوط به موافقتنامه دوجانبه میان ایران و عمان در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی و همچنین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی تعیین نرخ و ترتیب پرداخت حق بیمه مشمولان قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری تصویب‌نامه مربوط به موافقتنامه دوجانبه میان ایران و عمان در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه سوم مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و در اجرای ماده (۲) آیین‌نامه چگونگی تنظیم و انعقاد توافق‌های بین‌المللی، به این وزارت اجازه داد نسبت به مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه دوجانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان اقدام کند.

موافقتنامه مذکور در راستای توسعه همکاری‌های گمرکی با کشورهای هدف و به ویژه در حوزه خلیج‌فارس و نیز گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشور عمان به امضا می‌رسد.

اصلاح و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی تعیین نرخ و ترتیب پرداخت حق بیمه مشمولان قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری

اسحاق جهانگیری همچنین اصلاحیه صورت گرفته در آیین‌نامه اجرایی تعیین نرخ و ترتیب پرداخت حق بیمه مشمولان قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه سوم مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت دادگستری و به استناد ماده (۸) اصلاحی قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری، آیین‌نامه اجرایی این ماده، موضوع تعیین نرخ و ترتیب پرداخت حق بیمه مشمولان این قانون را اصلاح کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، وکلا و کارگشایان دادگستری و کانون وکلای دادگستری، به مأخذ ارقام مندرج در این آیین‌نامه، مکلف به پرداخت حق بیمه ماهانه (سهم بیمه شده ۱۱ درصد و سهم کانون یک درصد) هستند.

همچنین در صورت فوت بیمه شده‌ای که نسبت به پرداخت حق بیمه‌ها در سه سال آخر حیات اقدام نکرده باشد، چنانچه بازماندگان وی که واجد شرایط مندرج در این آیین‌نامه باشند و حق بیمه‌های معوقه را به نرخ روز و با احتساب سهم کانون به صندوق پرداخت نمایند، استحقاق دریافت مستمری بازماندگان را خواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز