خبرگزاری کار ایران

دیپلمات آمریکایی:

منتظر مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران هستیم/ می‌توانیم تحریم‌های مغایر با برجام را برداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۱۴۸

دیپلمات آمریکایی به بیان اظهاراتی در مورد احیای برجام و توافق با ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از دیپلماتیک، یک دیپلمات آمریکایی که نامش منتشر نشده گفت: ما منتظر مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران هستیم، اگر رئیس‌جمهور جدید ایران آمادگی بازگشت به توافق هسته‌ای را داشته باشد، ترجیح ما هم بازگشت به توافق است.

این دیپلمات آمریکایی گفت: اگر تیم جدید ایرانی معتقد باشد که می‌تواند به توافق بهتری برسد و می‌تواند امتیاز بیشتری بگیرد و یا امتیاز کم‌تری بدهد این یک توهم خطرناک است‌.

دیپلمات ارشد آمریکایی گفت: "ما خواهیم دید که آیا آنها آماده بازگشت هستند یا خیر"

وی گفت: اگر آمریکا تشخیص دهد که ایران آمادگی بازگشت به اجرای کامل را ندارد یا برنامه هسته‌ای ایران تا حدی پیشرفت کرده است که محدودیت‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در توافق مجدداً قابل بازپس‌گیری نیست، گزینه‌هایی از جمله تشدید اجرای تحریم‌های اقتصادی را مورد بررسی قرار خواهد داد. اما من امیدوارم  که این اتفاق نیفتد همانطور که گفتیم، نقطه‌ای فرامی‌رسد که باید ادامه دهیم و بازگشت به برجام دیگر مزایای عدم اشاعه را که بخشی از مذاکرات  بود به همراه نخواهد داشت. کارشناسان باید بگویند که چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد.

دیپلمات ارشد آمریکایی در مورد اینکه در صورت بسته شدن پنجره بازگشت به توافق آمریکا چه گزینه‌هایی را در نظر دارد، گفت: "من قصد ندارم جلوتر بروم. تحریم‌های ما هنوز ادامه دارد."

وی در ادامه در مورد درخواست ایران برای لغو تحریم‌ها گفت: ساده است، به توافق بازگردید؛ ما می‌توانیم تحریم‌های مغایر با برجام را برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز