خبرگزاری کار ایران

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد؛

کشف اختلاس ۵۵ میلیاردی در اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۶۸۲

در جریان بررسی عملکرد اداری و مالی اداره‌کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری، فساد مالی (اختلاس) به مبلغ حدود ۵۵ میلیارد ریال کشف شد.

به گزارش ایلنا، بازرسی‌های‌ کل استان‌ها طی روز‌های اخیر اقدامات و نتایج بازرسی‌های خود را منعکس کرده‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

فروش ۵۴۶ میلیارد کالای مستعمل بدون مجوز قانونی توسط مدیران اموال تملیکی بوشهر

پیرو انجام بازرسی از عملکرد مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی استان بوشهر و حسب بررسی اسناد و مدارک مشخص شد، در سال‌های اخیر تعداد ۴۲۷ ردیف کالای مستعمل شامل خودرو‌های سواری و ماشین‌آلات سنگین و صنعتی به ارزش بیش از ۵۴۶ میلیارد ریال بدون اخذ مجوز کمیسیون موضوع ماده ۱ این آیین‌نامه و یا تأییدیه استاندارد توسط مدیریت اموال تملیکی بوشهر فروخته شده است. از این میان تنها تعداد ۶۱ ردیف به ارزش ۲ درصد ارزش کل کالا‌های مستعمل به صورت مزایده به فروش رسیده و اغلب آن معادل ۵۳۵ میلیارد ریال با مذاکره و به روش تهاتر دین و طلب به صاحب کالا واگذار شده است؛ با توجه به عدم اخذ مجوز کمیسیون ماده ۱ فروش این کالا‌ها ممنوع بوده است.

به عبارت دیگر عملکرد مدیریت اموال تملیکی بوشهر در خصوص فروش کالا‌های مستعمل در این حجم باعث شده عملاً واردکنندگان به هر میزان که بخواهند کالا‌های مستعمل خود را بدون اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۱ از طریق سازمان تملیکی به کشور وارد کنند و قوانین و مقررات مربوطه در حاشیه قرار گیرد.

متعاقب اخذ توضیحات و دفاعیات مسئولین مربوطه، سه نفر از مدیران پیشین اموال تملیکی استان بوشهر به دستگاه قضایی معرفی شدند.

خبر دیگر از استان بوشهر اینکه در جریان بازرسی از یکی از پالایشگاه‌های تابعه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی جهت خرید متراژ معینی از لوله‌های مورد نیاز به منظور انتقال میعانات گازی به مبلغ بیش از ۱۰۸ میلیارد ریال از نوع خارجی، پس از بررسی موضوع توسط این بازرسی‌کل و تایید وجود کالای مشابه داخل و استاندارد با قیمت بسیار پایین‌تر، به این شرکت هشدار داده شد از طریق برگزاری مناقصه عمومی از یکی از شرکت‌های داخل لوله‌های موردنیاز را تامین کند. در نهایت ورود بازرسی‌کل استان بوشهر به این موضوع منجر به حمایت از تولید ملی و صرفه‌جویی به مبلغ بیش از ۸۲ میلیارد ریال شد.

صدور حکم قطعی عاملان دریافت کننده وجوه غیرقانونی با کارت‌خوان شخصی در اداره ثبت اسناد و املاک شیروان

با گزارش و پیگیری بازرسی کل استان خراسان شمالی حکم قطعی سه نفر از کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان شیروان که با سوءاستفاده از موقعیت اداری به وسیله یک دستگاه کارت‌خوان شخصی در محل اداره اقدام به دریافت وجوه غیرقانونی از مراجعین می‌کردند، به مرجع قضایی استان خراسان شمالی معرفی شدند که در نهایت حکم محکومیت قطعی افراد مذکور بر یک سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی و پرداخت مجموعا بیش از ۹.۵ میلیارد ریال جزای نقدی به حساب خزانه از سوی دادگاه تجدیدنظر استان خراسان شمالی صادر شد.

در جریان بررسی عملکرد اداری و مالی اداره‌کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری، فساد مالی (اختلاس) به مبلغ حدود ۵۵ میلیارد ریال کشف شد.

همچنین مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال نیز با عنوان تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی کشف شد که با توجه به قرار جلب به دادرسی صادره از شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد تعقیب کیفری ۳ متهم، در شعبه تخصصی دادگاه مرتبط با گزارش‌های بازرسی کل استان چهارمحال و بختیاری در دستور رسیدگی قرار گرفت.

در جریان بازرسی از «بررسی نحوه گشایش اعتبارات اسنادی، انجام حواله‌های ارزی و پیگیری ایفای تعهدات در یکی از بانک‌های استان خراسان رضوی» از تضییع حقوق دولتی جلوگیری به عمل آمد.

در جریان بازرسی از این پرونده و با پیگیری‌های به عمل آمده، مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال وجه مابه‌التفاوت نرخ ارز مربوط به تأخیر در ارائه اسناد حمل یکی از حواله‌های ارزی یکی از مجتمع‌های فولادی استان خراسان رضوی به حساب مربوط نزد بانک مرکزی واریز شد. همچنین مبلغ ۲۹ میلیارد ریال بابت جریمه عدم ارائه پروانه سبز گمرکی در مورد حواله‌های ارزی رفع تعهد نشده دو شرکت که ارز دولتی دریافت و کالایی به کشور وارد نکرده بودند، به حساب خزانه واریز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز