خبرگزاری کار ایران

امیر حاتمی:

تدوین زندگی‌نامه شهداء تاثیر شگرفی در جامعه دارد/ جامعه‌ای که در آن روح ایثار و شهادت نباشد، یک جامعه بی‌روح و بی‌حرکت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۶۸۰

وزیر دفاع تاکید کرد: جامعه‌ای که در آن روح ایثار و شهادت نباشد، یک جامعه بی‌روح و بی‌حرکت بوده که به سرعت به سوی زوال پیش می‌رود.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی در آیین رونمایی از کتاب تبسم وصل ( برگرفته از زندگی نامه شهید امیر حاج امینی ) با بیان این که شهداء ستارگان درخشانی هستند که عالم از وجودشان روشن است گفت : با این ستاره های درخشان می توان راه را پیدا کرد .

وزیر دفاع با تأکید بر تدوین زندگی نامه شهداء و تاثیر شگرف آن در جامعه یادآور شد: اگر جنبه های حقیقی شخصیت شهداء و نقششان در استقلال و اقتدار ملی به درستی ترسیم گردد ، آیندگان و نسل های آینده از آن به بزرگی یاد خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد : اگر حقیقت ناب شهید و فرهنگ شهادت در عرصه های مختلف در جامعه متبلور گردد ، پیش روندگی و اعتلای آرمان اسلام و انقلاب و پیشرفت های ملی بیش از پیش تضمین خواهد شد .

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و نیز ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را یک تکلیف دانست و افزود : جامعه ای که در آن روح ایثار و شهادت نباشد ، یک جامعه ی بی روح و بی حرکت بوده که به سرعت به سوی زوال پیش می رود .

وی ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهداء و ایثارگران ، نگارش زندگی نامه شهداء و تلاش در جهت شناسایی شهداء و ایثارگران به نسل جوان جامعه را یک حرکت بسیار ارزنده و انقلابی خواند و یادآور شد : امروز معرفی اسوه هایی که با اهدای خون خود ، استقلال ، آزادی و عزت را برای نظام جمهوری اسلامی رقم زدند ، حداقل کاری است که می توان انجام داد .

حجت الاسلام آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز در این مراسم با بیان این که شهداء  مظهر قدرت ، استقلال و شرف کشور بوده  ، بر لزوم صیانت هنرمندانه از سیره شهداء  به عنوان ذخیره های ماندگار حیات و بالندگی ایران اسلامی تاکید نمود .

آقاجانپور  پیشرفت های ایران اسلامی در جنبه های مختلف ، سیاسی ، اقتصادی و اقتدار دفاعی را مرهون خون شهداء دفاع مقدس ، مدافعین حرم و امنیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد : با بهره گیری از میراث جاودان شهداء و فرهنگ ناب ایثار  ، شهادت و مقاومت بتوان مسیر رشد و تعالی کشور و نظام را بیش از پیش هموار نمود .

در ادامه این مراسم علی کبیری نویسنده کتاب تبسم وصل تدوین زندگی نامه شهداء را شروع یک حرکت فرهنگی ماندگار خواند و تصریح کرد : هر چه قدر بتوانیم یاد شهداء را در کشور زنده کنیم به همان میزان خواهیم توانست جامعه را از گزند حوادث بیمه نماییم .

وی با بیان  فعالیت های جامع فرهنگی در پاسداشت و گرامیداشت شهداء در وزارت دفاع افزود : تدوین زندگی شهداء، نهضت خاطره گویی و تدوین نقش وزارت دفاع در طول جنگ تحمیلی از جمله کارهای ارزشمند فرهنگی است که در وزارت دفاع در حال برگزاری است.

وی شهید امیر حاج امینی را یکی از شهدای شاخص وزارت دفاع برشمرد و گفت : تبسم او به هنگام شهادت و وصال الی ا...   نماد همیشگی وارستگی ، و گواه صادقی از  اخلاص و اعتقاد راستینی است که شهداء در مبارزه با طاغوت از خود به جای گذاشتند .

معرفی شهید حاج امینی

شهید امیر حاج امینی ، بی سیم چی گردان انصار لشگر ۲۷ حضرت رسول اکرم ( صلی ا... علیه و آله و سلم ) دی ماه سال ۱۳۴۰ در روستای علیشار از توابع زرند ساوه و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد . دو ساله بود که به همراه خانواده به تهران کوچ و در منطقه ی جوادیه راه آهن سکنی گزید

شهید امیر حاج امینی دوران ابتدایی ، راهنمایی و هنرستان فنی را در مدارس جنوب تهران به پایان رساند و وارد اداره صباباتری شد .

شهید حاج امینی از نیروهای زبده ، ماهر و فنی در شرکت صباباتری بود . به گونه ای که یکی از مدیران آلمانی شرکت پیشنهاد داده بود که اگر خودش دوست دارد او را به آلمان برده و در شرکت اصلی مشغول به کار کند .

شهید حاج امینی از اداره صباباتری به جبهه اعزام شد . وقتی رفت و اوضاع جنگ را دید از جبهه برنگشت .

چند بار در عملیات های مختلف آزادسازی شهرهای مهران و بستان و نیز در عملیات والفجر ۸ در بهمن ماه سال ۱۳۶۴ شرکت کرد و مجروح شد .

دو عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵  در عملیات آخری بود که شهید حاج امینی فعالانه به عنوان بی سیم چی گردان انصار لشگر ۲۷ حضرت رسول شرکت نمود  که در عملیات ایذایی و تکمیلی عملیات کربلای ۵ در مورخه ۱۰/۱۲/۱۳۶۵ در شهر مرزی شلمچه و در جنوب کانال پرورش ماهی ، به فیض شهادت نائل آمد

دو عکس از این شهید توسط عکاس و فیلمبردار صدا و سیما ، آقای احسان رجبی درست چند لحظه بعد از شهادت ایشان گرفته شده است که سال ها بعد همین عکس ، موجب تسلای خاطر بازماندگان شهدا گردید

این دو عکس از لحظه شهادت شهید حاج امینی جزء تاثیرگذارترین عکس های جنگ تحمیلی شد و بیش از ۰۰۰/۸۰۰ هزار قطعه از این عکس به صورت کاربردی در سراسر کشور چاپ و پخش شد که در نوع خود بی نظیر می باشد .

پس از انتقال پیکر مطهر شهید به تهران و تشییع جنازه ، شهید امیر حاج امینی در قطعه ۲۹  مزار شهداء به خاک سپرده شد .

گفتنی است یکی صنایع تابعه سازمان توسعه منابع انرژی به نام شهید والا مقام( شهید حاج امینی) نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز