خبرگزاری کار ایران

طغیانی در تذکر شفاهی:

منابع مشترک آبی فلات ایران رو به نابودی است/خواسته ما احیای جریان دائمی آب در زایندهرود است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۶۷۸

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان تاکید بر اینکه منابع مشترک آبی فلات ایران روبه نابودی است و خواسته ما احیای جریان دائمی آب در زاینده‌رود است، تصریح کرد: دولت آینده بحث شفافیت در برداشت و مدیریت و مشارکت مردمی برای همه ذینفعان مشکل آب را حل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه پنجم مردادماه با اشاره به وضعیت بحرانی آب در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: حکمرانی نامطلوب آب در کشور قرار دارد و همه از این وضعیت ناراحت هستند. سوءمدیریت و به تعویق انداختن اقدامات درست وضعیتی است که نتیجه آن را می‌بینیم. 

وی با بیان اینکه با مدیریت‌های جزیره‌ای نمی‌شود، این وضعیت را ساماندهی کرد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی در بحث آب کار خودش را کرده و وزارت نیرو کار دیگری انجام می‌دهد؛ این‌ها بالاخره باید در یک جا به یکدیگر برسند. ما در فلات مرکزی ایران با مسئله تراژدی منابع مشترک مواجه هستیم یعنی همه ذینفعان تا جایی که می‌تواند استفاده می‌کنند و این سرمایه مشترک در حال نابودی است. 

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: حکمرانی آب مهمترین مسئله پیش روی دولت جدید است که امیدواریم با برنامه و شجاعت در اقدام آن را تعیین و تکلیف کنند. خواسته ما احیای جریان دائمی آب در زاینده رود است. دولت دوازدهم ستاد تشکیل داد و آقای روحانی سخنرانی کرد و به مردم قول داد که «این بار نوبت زاینده‌رود است» اما هیچ گاه این نوبت نرسید و دولت ایشان نیز غروب کرد. 

وی گفت: امیدوارم در دولت آیت الله رئیسی بحث شفافیت در برداشت و مدیریت و مشارکت مردمی برای همه ذینفعان مشکل آب در فلات مرکزی ایران و بقیه کشور را حل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز