خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوال یوسفی:

مشکلات امروز کشور ناشی از عدم توجه به سلسله مراتب است/ وزارت کشور در عزل شهرداران هیچ‌گونه اختیاری ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۵۳۷

وزیر کشور، گفت: وزارت کشور به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و استانداران به عنوان زیر مجموعه آن در استان‌ها وظیفه سنگین هماهنگی و ارتباط میان دستگاه‌های مختلف دولتی و حاکمیتی و عمومی در استان‌ها را برعهده دارند اما این به آن معنا نیست که این مجموعه زیرمجموعه استانداران و وزارت کشور هستند بلکه آن بر اساس سیاست‌های خود عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز سه شنبه ۵ مرداد مجلس شورای اسلامی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جریان طرح سوال مجتبی یوسفی نماینده اهواز و جمعی از نمایندگان از وی، طی سخنانی گفت: از آقای یوسفی برای صحبت‌ها و دغدغه‌هایی که داشتند، تشکر می‌کنم؛ ما مسئولان باید در برابر مردم و نمایندگان مردم همواره پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: وزارت کشور به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و استانداران به عنوان زیر مجموعه آن در استان‌ها وظیفه سنگین هماهنگی و ارتباط میان دستگاه های مختلف دولتی و حاکمیتی و عمومی در استان ها را برعهده دارند اما این به آن معنا نیست که این مجموعه زیرمجموعه استانداران و وزارت کشور هستند بلکه آن بر اساس سیاست‌های خود عمل می‌کنند.

وزیر کشور در ادامه اظهار داشت: به عنوان کسی که ۴۳ سال در کشور کار کرده و مسئولیت اجرایی داشته‌ام به شما می‌گویم یکی از ضعف‌های مهم ساختار کشور نظام اداری آن و عدم واگذاری اختیارات به استان‌ها است که من امیدوارم در این دوره مجلس با مدیریت آقای قالیباف که همواره نسبت به مسائل اجرایی حساسیت داشته و دارند گام‌هایی در این حوزه برداشته شود.

وی افزود: این کشور اکنون یک منظومه است و در آن نظام های مختلفی از جمله نظام اداری، نظام پولی-مالی و ... وجود دارد که نیاز به اصلاح دارند و از جدی ترین عوامل این مشکلاتی که اکنون شما و سایر عزیزان در استان های مرزی شاهد آن هستید در نتیجه اشکالات موجود در این نظام ها است و عدم توجه به سلسله مراتب است.

رحمانی فضلی در ادامه به مساله انتخاب شهردار اهواز که مدنظر یوسفی بود اشاره کرد و بیان کرد: اما درخصوص مساله شهردار اهواز که می فرمایید، انتخاب شهردار توسط شورای شهر انجام می شود و من اختیار انتخاب در این حوزه ندارم، همچنین برای انتصاب هم ابتدا شورای شهر در فرآیند انتخاب شرایط وی را بررسی می کنند و بعد از آن کارگروهی در وزارت کشور شرایط و سوابق وی را بررسی می کنند که در این مورد هم تمام این مراحل انجام شد. حتی سازمان بازرسی در این مورد نامه زد و نماینده وزارت کشور با نماینده‌ای از سازمان بازرسی در این رابطه جلسه گذاشتند و سوابق را بررسی کردند؛ مصوبه این جلسه تایید سوابق وی بود.

وی ادامه داد: درخصوص عزل هم در حوزه شهرداری‌ها من اختیار عزل نداشتم اما با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که ادامه کار ایشان به صلاح نیست و من به استاندار نامه زدم و اسفند سال ۹۹ ایشان به تصمیم اعضای شورای شهر به پیشنهاد استانداری عزل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز