خبرگزاری کار ایران

نماینده اهواز در جریان سوال از وزیر کشور:

استان خوزستان در نتیجه انتصاب‌های شما به تابلوی بحران‌های کشور تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۵۰۵

نماینده اهواز گفت: علت اینکه در هفته پایانی کار دولت دوازدهم این سوال را مطرح می‌کنم این است که یک پیام جدی به دولت آینده و وزرای آینده بدهیم که ما نمایندگان در کار نظارت اغماض نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز سه شنبه ۵ مرداد مجلس شورای اسلامی، در نخستین دستور و در جریان بررسی سوال نماینده اهواز، حمیدیه و باوی و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر کشور درخصوص عدم نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و عدم اجرای مفاد آئین نامه اجرایی انتصاب شهرداران، مجتبی یوسفی طی سخنانی گفت: مردم امروز بحران و تنش آبی در خوزستان، آب گرفتگی گذشته در استان های مختلف، بحران کرونا در سیستان و بلوچستان و شمال کشور، گرانی سیمان و کمیابی آرد را می بینند و از ما می پرسند شما نمیاندگان در مجلس چه کاره هستید؟

وی افزود: علت اینکه در هفته پایانی کار دولت دوازدهم این سوال را مطرح می‌کنم این است که یک پیام جدی به دولت آینده و وزرای آینده بدهیم که ما نمایندگان در کار نظارت اغماض نخواهیم کرد.

یوسفی در ادامه بیان کرد: وقتی انتصاب استانداران، فرمانداران و شهرداران در اختیار وزیر کشور است، سوال می‌شود که چرا استان‌ها و شهرهای ما چنین وضعیتی دارند. آقای رحمانی‌فضلی شما علیرغم مفاد مشخص آئین‌نامه انتخاب شهرداران که برای شهرهایی مانند اهواز شهردار باید ۹ سال سابقه اجرایی و مدرک فوق لیسانس داشته باشد، فردی را منصوب کردید که با مدرک دیپلم ۲ سال معاون فرهنگی شهردار بود و بعد از آن هیچ مسئولیتی نداشته و به یکباره با مدرک فوق لیسانس شهردار شد.

نماینده اهواز در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: شاید همانطور که آقای روحانی گفته عملکرد اقتصادی ما خوب بود و مردم راضی هستند یا گفتند عملکرد ما در خوزستان بی‌بدیل بوده است، انتظار دارید که ما و مردم از شما عذرخواهیم کنیم؟ آقای وزیر کشور استان ما امروز در نتیجه همین انتصاب‌های شما به تابلوی بحران‌ها در کشور تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روند انتصاب شهردار اهواز و همچنین تلاش‌های استاندار وقت خوزستان در جهت جلوگیری از استیضاح وی اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز