خبرگزاری کار ایران

در کابل صورت گرفت؛

دیدار نماینده وزارت خارجه در امور افغانستان با حنیف اتمر

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۴۹۰

نمایندۀ ویژۀ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و هیأت همراهش که به کابل سفر کرده‌اند با وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت امور خارجه افغانستان، وزیر امورخارجه کشور با قدردانی از موضعگیری‌های معقول جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روند صلح کشور، راجع به قطع خشونت‌ها، خاتمه بخشیدن به قتل و کشتار خودسرانه مردم، شکنجه غیر نظامیان و نقض حقوق بشر در مناطق تحت تصرف طالبان صحبت کرده، اظهار داشت که حضور طالبان و افزایش خشونت‌ها از جانب آنان سبب گسترش افراطیت و حضور گروه‌های تروریستی بین‌المللی به شمول داعش در افغانستان و منطقه می‌گردد.

آقای اتمر همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجارتی میان کابل و تهران را ضروت مبرم برای دولت‌ها و مردمان دو کشور دانسته، خواهان تقویت هرچه بیشتر همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به‌ویژه روند صلح کشور گردید.

در ادامه، آقای طاهریان از حمایت کشور متبوعش از روند صلح افغانستان با حفظ دستاوردهای دو دهه پسین به وزیر امور خارجه کشور اطمینان داده، خواهان تقویت هرچه بیشتر همکاری‌ها میان کابل و تهران در بخش‌های مختلف به شمول همکاری‌های سرحدی و ایجاد همآهنگی‌های بیشتر میان ادارات ذیربط دو کشور شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز