خبرگزاری کار ایران

شریعتی‌نیاسر در تذکر شفاهی؛

مجلس اجازه کاهش دستمزد کارکنان عملیاتی صنعت نفت نسبت به سال ۹۹ را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۲۷۱

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس اجازه کاهش دستمزد هیچ یک از کارکنان عملیاتی صنعت نفت نسبت به سال ۹۹ را نمی‌دهد.

به گزارش ایلنا، مالک شریعتی نیاسر در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه بیش از ۴ ماه است از تصویب قانون بودجه گذشته اما هنوز تصویب بندهایی از آن در قالب آیین‌نامه در دولت معطل مانده، گفت: برخی از این بندها متناسب با نیاز روز کشور بود که از جمله آن تعرفه‌گذاری آب، برق و گاز است و موارد متعددی شامل ۳۰ مورد دیگر را شامل می‌شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برای حفظ شأن مجلس باید این موضوع پیگیری شود که چرا مواد آیین‌نامه بودجه در دولت تصویب و ابلاغ نشده، اظهار کرد: یکی از این موارد که در دولت فعلی باید انجام شود اجرای حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی وزارت نفت طبق جزء (۷) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه است که تفاوت تطبیق ناشی از کاهش ضریب از ۲۱ به ۱۵ است که باید به کل اجزای دولت داده شود.

وی افزود: دولت برای اتهام‌زنی به مجلس تفاوت تطبیق را قائل نشده و موجب التهاب و نارضایتی در صنعت نفت شده در حالی که دولت این اختیار را داشت و مجلس در جلسه‌ای در کمیسیون انرژی با حضور شخص وزیر نفت و مسئولان امنیتی راه را نشان داده بود اما دولت اقدامی در این راستا انجام نداد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس  در پایان اضافه کرد: دولت قصد داشت کل کارکنان دولت را از موارد حقوق و دستمزد مستثنی کنند که خلاف بود و قرار شد مجلس مصوبه هیأت وزیران را باطل کند که امروز نیز استفساریه‌ای برای حل این موضوع و در راستای اینکه حقوق هیچ‌کس نسبت به سال ۹۹ کاهش نداشته باشد، اعلام وصول خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز