خبرگزاری کار ایران

آغاز رژه عظیم دریایی روسیه با حضور ناوگروه ارتش ایران و با فرمان پوتین

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۷۰۲

رژه عظیم دریایی روسیه از دقایقی پیش با فرمان ولادیمیر پوتین و در حضور هیات‌های بلندپایه نظامی بیش از ۲۰ کشور جهان، از جمله جمهوری اسلامی ایران در بندر سن پترزبورگ و خلیج فنلاند آغاز شد.

به گزارش ایلنا، رژه عظیم دریایی روسیه در بندر سن پترزبورگ با حضور ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

رژه عظیم دریایی روسیه به مناسبت سیصد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس ناوگان دریایی روسیه از دقایقی پیش با فرمان ولادیمیر پوتین و در حضور هیات‌های بلندپایه نظامی بیش از ۲۰ کشور جهان، از جمله جمهوری اسلامی ایران در بندر سن پترزبورگ و خلیج فنلاند آغاز شد.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه و جمعی از معاونان نیروی دریایی، اعضای هیات ایران در مراسم رژه امسال هستند.

ناو سهند و ناوبندر مکران از ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پس از درنوردیدن ۱۴ هزار مایل دریایی و عبور از اقیانوس اطلس و مناطقی راهبردی، در خلیج فنلاند به این رژه دریایی پیوسته‌اند.

در این رژه دریایی ۵۴ فروند شناور رزمی شامل ناو، ناوشکن، ناوچه موشک‌انداز، زیردریایی‌های اتمی و ده‌ها فروند جنگنده و بالگرد تهاجمی و شناسایی از مقابل جایگاه عبور می‌کنند.

همچنین بیش از چهار هزار تکاور زبده دریایی از روسیه، ایران، هند و پاکستان، به عنوان یگان‌های عمل کننده در رژه دریایی سنت پترزبورگ مشارکت دارند.

به دلیل برخی محدودیت‌ها از جمله عمق کم و بزرگی ناوبندر مکران، این یگان قدرتمند شناور کشورمان که در مسیری طولانی، ناو سهند را همراهی و پشتیبانی کرده است، در ابتدای رود ولگا توقف خواهد کرد و از فاصله ۳۰ مایلی به مراسم می‌پیوندد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، سخنرانان مراسمی هستند که در آن هیات‌های بلندپایه و شناور‌های رزمی کشور‌های دوست‌، حضور دارند و خبری از کشور‌های اروپایی و آمریکا نیست.

پیام اصلی این نمایش قدرت دریایی، هشدار به آمریکا و ناتو خواهد بود که در ماه‌های اخیر تحرکات و اقدامات تحریک‌آمیز خود در مرز‌های روسیه را تشدید کرده‌اند.

علاوه بر یگان‌های شناور روسیه، ایران، هند و پاکستان، هیات‌های نظامی و فرماندهان نیروی دریایی برزیل، آرژانتین، ونزوئلا، چین، نامیبیا، قبرس، مصر، قطر، بحرین، سنگال و بنگلادش در این مراسم حضور دارند.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که ورود ناوگروه کشورمان به اقیانوس اطلس و خلیج فنلاند را رویدادی تاریخی و به معنای باز شدن دروازه‌های دریای شمالی به روی نیروی دریایی کشورمان عنوان کرد، قرار است در حاشیه این مراسم با فرماندهان نیروی دریایی روسیه و پنج کشور دیگر مذاکره و راه‌های توسعه و گسترش همکاری‌های دریایی را بررسی کند.

دریادار خانزادی همچنین با حضور در عرشه ناو سهند و ناوبندر مکران، با دلیرمردان نیروی دریایی، مستقر در این دو شناور ایرانی دیدار و گفتگو می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز