خبرگزاری کار ایران

رحیمی جهان‌آبادی مطرح کرد؛

بهره‌گیری وزارت خارجه از همه ظرفیت‌ها برای گفت‌وگوی بین الافغانی و ایجاد صلح و ثبات در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۶۹۵

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این کمیسیون برای بررسی تحولات افغانستان گفت که در این جلسه از مسئولان وزارت خارجه خواستم که از همه ظرفیت بیطرفی ایران برای گفت‌وگوی بین الافغانی و ایجاد صلح و ثبات در این کشور همسایه و پایان جنگ استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی تحولات افغانستان با حضور طاهریان نماینده ویژه ایران در امور افغانستان گفت: در این جلسه ضمن تشریح دلایل خروج آمریکا از افغانستان، در خصوص بروز جنگ داخلی و تبعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی آن برای ایران هشدار داده و از مسئولان وزارت خارجه خواستیم استراتژی ایران در حوادث اخیر افغانستان را با دقت بیشتری بررسی کرده و از هر گونه اقدام و موضعی که شائبه تقابل با مردم و دولت این کشور داشته باشد، خودداری کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با  تاکید بر اهمیت تحلیل دقیق مسائل افغانستان، حفظ روابط تجاری و وجهه مثبت ایران بین مردم افغانستان و گروه‌های قومی و مذهبی را مهم ارزیابی کرد و خواستار بررسی دقیقتر نقشه موذیانه آمریکایی ها در افغانستان شد.

رحیمی جهان آبادی بروز جنگ داخلی در افغانستان را زمینه ساز پیدایش گروه های رادیکال مذهبی همچون داعش دانست و از مسئولان وزارت خارجه خواست که از همه ظرفیت بیطرفی ایران برای گفتگوی بین الافغانی و ایجاد صلح و ثبات در این کشور همسایه و پایان جنگ استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز