خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

رئیسی به تنهایی درباره کابینه تصمیم‌گیرنده نیست/ بعید است کابینه سیزدهم، فراجناحی باشد/ نگاه اصلاح طلبانه باید به سمت نگاهی تحول خواهانه و کم هزینه تغییر جهت دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۶۱۸

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از آقای رئیسی انتظار نداریم که یک کابینه فراجناحی تشکیل دهد اما انتظار داریم که از چهره‌های افراطی و تندرو و بی‌تجربه‌ای که یک بار حضور آنها را در دولت آقای احمدی‌نژاد تجربه کردیم، استفاده نکند.

علی تاجرنیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آسیب‌شناسی فعالیت اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: اگر اصلاح‌طلبی به این شیوه‌ای که در یک دهه گذشته انجام شده پیش برود، طبیعتاً با دو چالش مواجه خواهد بود؛ یک چالش این است که برخی هزینه زیادی را برای کنار گذاشتن اصلاح‌طلبان پرداخت کرده‌اند و طبیعی است که به راحتی امکان بازگشت را برای آنها فراهم نخواهد کرد.

وی در تشریح چالش دوم گفت: از سوی دیگر نیز افکار عمومی به دلیل تبلیغات یک طرفه و عملکرد نامطلوبی که در مجلس امید و دولت آقای روحانی شاهد بود، قدری نسبت به این جریان دلسرد شده و همین موجب شده که اصلاحات پایگاه اجتماعی خود را از دست بدهد. 

وی افزود: اصلاحات برای اینکه بتواند مجدداً فضایی برای فعالیت فراهم کند، نیازمند یک بازسازی در روش‌های خود است. همانگونه که"  سال ۸۸ دیدیم این اتفاق افتاد. برای این هدف هم باید مسیر‌ها و روش‌ها تغییر پیدا کند.

تاجرنیا تأکید کرد: به نظر من نگاه اصلاح طلبانه باید به سمت نگاهی تحول خواهانه و کم هزینه تغییر جهت دهد. این موضوع می‌تواند در افکار عمومی و حوزه اجتماعی، اثرگذاری اصلاح‌طلبان را افزایش دهد و به نوعی با توجه به چالش‌های پیش رو، طی سال‌های آینده به نوعی ارتباط خود را به سیستم قدرت در کشور ساماندهی کند تا به گونه‌ای عمل شود که هر حرکتی بدون در نظر گرفتن تصمیمات و نظرات این مجموعه به راحتی امکان‌پذیر نباشد؛ در غیر این صورت به نظر من هیچ زمینه‌ای برای بازگشت مجدد اصلاح‌طلبان به قدرت در فضای کنونی وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره کابینه دولت سیزدهم گفت: به نظر من آقای رئیسی نمی‌تواند کابینه‌ای فراجناحی تشکیل دهد؛ امروز تعدد تصمیم‌گیری و سهم‌خواهی‌های بسیاری در جبهه اصولگرایی وجود دارد که راضی کردن آنها هم به راحتی امکان‌پذیر نیست. ضمن اینکه حق هر فردی است که زمانی که در جایگاه رئیس‌جمهوری قرار می‌گیرد مجموعه‌هایی را با خود همراه کند که برنامه‌ها و نگرش‌های او را عملیاتی کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: آقای رئیسی از نظر شخصی، فردی آرام است اما به دلیل عدم تخصص در امور اجرایی و همچنین از این جهت که مسئول ورود یک جریان تکراری در بخش اصولگرایی است، راحت نمی‌تواند در خصوص کابینه تصمیم‌گیری کند. یعنی تنها خود آقای رئیسی تصمیم‌گیرنده کابینه نیست بنابراین به نظر من خیلی بعید است که کابینه دولت سیزدهم، کابینه‌‌ای فراجناحی باشد و نه تنها این موضوع ممکن نیست بلکه به نظر من چه بسا ممکن است دولت سیزدهم با چالش‌های درونی مواجه باشد کما اینکه امروز نیز در بدنه اصولگرایی اختلاف‌نظرهای بسیار جدی در مورد ترکیب کابینه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مهم این است که از آقای رئیسی انتظار نداریم که یک کابینه فراجناحی تشکیل دهد اما انتظار داریم که از چهره‌های افراطی و تندرو و بی‌تجربه‌ای که یک بار حضور آنها در دولت آقای احمدی‌نژاد را تجربه کردیم، استفاده نکند و از نیروهای عاقلی استفاده کند که تصمیمات غیرعاقلانه برای دولت نگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز