خبرگزاری کار ایران

هشدار یک نماینده به رئیس‌جمهور منتخب:

ابهام در چگونگی تشکیل کابینه و سخن از کابینه فراجناحی ما را نگران کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۴۳۷

عضو کمیسیون آموزش مجلس خطاب به رئیس‌جمهور منتخب، گفت: خواستار نوسازی ناوگان مدیریتی کشور و سکانداری جوانان مومن انقلابی و جهادی هستیم؛ چراکه تغییر وضعیت موجود بدون کار جهادی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز دوشنبه ۲۸ تیر مجلس شورای اسلامی، احمدحسین فلاحی نماینده همدان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نطق میان دستور خود طی سخنانی خطاب به ملت ایران و نمایندگان، گفت: این روزها که بر ملت عزیزمان سخت می‌گذرد سخن از انکار سرزمین سوخته‌ای است که منتقدان دولت تایید کننده و حامیان دولت منکر آن هستند اما آنچه که در محضر همگان است حقیقت ماجرا را اثبات می کند.

وی افزود: آقایان حامیان دولت تدبیر و امید! ویژگی‌های این سرزمین سوخته‌ای که شما منکر و البته آفریننده آن هستید، در طول ۸ سال سکانداری مشکلاتی مانند کاهش ارزش پول ملی، تورم ۱۰ برابری، افزایش بیکاری و ناامیدی جوانان از آینده و تنش با کشورها علیرغم شعار تنش زدایی در ابتدای دولت، فاصله‌ها بین مردم و مسئولان و فاصله طبقاتی در جامعه، افت روزافزون ارزش‌های اخلاقی در جامعه به یمن شعارهای کذایی انتخاباتی و حمایت از فضای مجازی افسارگسیخته، تعطیلی هزاران واحد تولیدی و بیکاری ده‌ها هزار نفری به یمن امضاهای طلایی، قاچاق کالا توسط فرزندان وزرا و مدیران رانتی و فاسد، افزایش بی حساب و کتاب قیمت مسکن و ناامیدی از زندگی آرام به یمن تعطیلی مسکن مهر، وزیران بی دغدغه و میلیاردی را به وجود آورده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه بیان کرد: ترویج اشرافیت در میان مدیران و مسئولان دولتی در صدر مدیران اجرایی کشور، عدم پاسخگویی به مردم، دیپلماسی واداده و مذاکرات فرسایشی و پرهزینه که مولود آرمانی آن برجام بی فرجام شد، تعطیلی تاسیسات هسته ای، ناامیدی و مهاجرت دانشمندان هسته‌ای یا شهادت برخی از آنان، میدان داری و نفوذ مدیران ناکارآمد در برخی پست های کشور که اعتقادی به نظام و انقلاب اسلامی نداشتند و موجب نارضایتی مردم و تعطیلی امور شدند، انتصابات و استخدامات جناحی و بدون ضابطه و قانون در دستگاه های مختلف، از دست دادن ظرفیت ها و فرصت‌های منطقه ای در پی وادادگی در مقابل غرب و دلدادگی به آنها، همه این موارد نمونه ای از این سرزمین سوخته اند.

وی افزود: امروز دیگر مردم تفاوت کار سرهنگ و حقوقدان را دیده اند و شاهد آن حضور میلیونی پای بدن پاره پاره سردار دل ها و محسن حججی ها که در میدان کار خالصانه کردند و نام ماندگار به یادگار گذاشتند.

فلاحی خطاب به خطاب به نمایندگان، دولت منتخب و رئیس جدید قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: امروز دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم. نه جای تعطیلی تابستانه و از دست دادن فرصت‌ها برای مجلس انقلابی است، نه جای مماشات برای برخورد با مفسدان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی برای دستگاه قضا و نه تعرض در پاکسازی مدیران ناکارآمد و بی‌خاصیت. آنچه که مردم امروز منتظر آن هستند تغییر وضعیت موجود و برخورد شدید و بی محابا با آنان است.

این عضو مجلس یازدهم در ادامه نطق اظهار داشت: لازم می‌دانم نکاتی را به دولت منتخب گوشزد نمایم؛ بنده به عنوان یک نفر از ۲۲۰ نماینده ای که شما را صالح برای تغییر وضعیت موجود دانستم و دعوت کردم امروز در خط مقدم تمامی رای دهندگان از شما مطالبه گر هستند و همه به انتظار ایستادند؛ امروز ابهام در چگونگی  تشکیل کابینه و شایعات و زمزمه های مختلف در سخن از کابینه فراجناحی که البته منکر آن نیستیم و استفاده از برخی مدیران فعلی ما را نگران کرده است؛ نگران ادامه وضعیت مدیریتی کشور با افراد چندچهره ای که همه ما نفوذ و حضور آنان را در ستادهای مختلف انتخاباتی دیدیم.

وی خطاب به حجت الاسلام رئیسی، یادآور شد: ما همان مطالبه گران قبل و منتظر کابینه انقلابی و جهادی هستیم؛ حضور چهره‌های خسته و ناکارآمد و اهل زد و بند با دولت‌ها و جناح‌های مختلف و بی برنامه و بی ایده مانند دولت قبل را برنمی تابیم و از قبل مصصم تر به سوال، تذکر و در نهایت استیضاح به وزیران هستیم چرا که مردم در فشارهای اجتماعی و اقتصادی با امید پای صندوق های رای شما حاضر شدند.

فلاحی با بیان اینکه ما ملت ایران فرصت ادامه رویه را به دولت جدید نمی دهیم، گفت: ما خواستار نوسازی ناوگان مدیریتی کشور و سکانداری جوانان مومن انقلابی و جهادی هستیم چرا که تغییر وضعیت موجود بدون کار جهادی امکان پذیر نیست و وجود تفکر لیبرال و ادامه حضور آنان موریانه ای بر کابینه و دولت شما خواهد بود.

وی یادآور شد: مجلس انقلابی از شایسته سالاری استقبال می کند اما شایسته سالاری به تمام معنا که تعهدی به انقلاب و انقلابی‌گری و اعتقاد به نظام اسلامی و ولایت فقیه به معنای واقعی در کنار تخصص باشد؛ امروز مردم تشنه مدیرانی هستند که در کنار آنان و شنوای دردشان باشند و با تلاش خستگی ناپذیر و کار جهادی روند خسته مدیریت ناکارآمد را تغییر و  کشور را به سمت رشد و پیشرفت سوق دهند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک به ریاست جدید قوه قضائیه، گفت: انتظار ادامه روند اصلاح در سیستم قضایی و نظارتی کشور را خواستاریم زیرا مبارزه با فساد و اجرای عدالت که در راس گام دوم بیانیه انقلاب است بدون میدان‌داری دستگاه قضا امکان پذیر نیست؛ ‌گری قضات جوان  انقلابی در سطوح بالا ومیانی مدیریت می‌تواند امنیت اقتصادی، سیاسی و اخلاقی را به ارمغان آورد و بازوی توانمندی برای دولت و مجلس انقلابی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز