خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی طرح ساماندهی ساخت و ساز در حریم روستا‌ها مطرح شد؛

دلخوش: طرح‌های هادی روستاها نیازمند بازنگری است/ عملکرد سودجویان، سازوکار این طرح را برهم ریخته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۲۷۸

نماینده صومعه‌سرا در مجلس، گفت: متاسفانه عدم بازنگری طرح هادی معضل برای مردم شده است، یعنی اگر خارج از طرح هادی کسی ساخت و ساز انجام دهد نه می‌تواند پروانه بگیرد نه خدمات مانند گاز و آب وبرق دریافت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز دوشنبه ۲۸ تیر مجلس شورای اسلامی، دو فوریت طرح ساماندهی ساخت و ساز در حریم روستا‌ها و مقابله با زمین خواری به بحث و بررسی گذاشته شد.

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا به عنوان پیشنهاد دهنده درخصوص این طرح، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید قربان و عید غدیر خم، گفت: در چند سال اخیر که قیمت زمین رو به افزایش گذاشته در روستاها و شهرهای مختلف، برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب به دنبال این هستند که بروند و باغات را خریداری کنند و عملکرد این افراد سازوکار طرح‌های هادی را برهم ریخته است. ما در این طرح تشخیص دادیم که این ضرورت لازم است در شرایط فعلی برای اینکه جا به جایی جمعیتی در کشور اتفاق نیفتد و ترکیب شهر و روستا بهم نخورد نیاز است که طرح هادی روستاها بازنگری شود.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم بازنگری طرح هادی معضلی برای مردم شده است، یعنی اگر خارج از طرح هادی کسی ساخت و ساز انجام دهد، نه می‌تواند پروانه بگیرد نه خدماتی مانند گاز و آب وبرق دریافت کند.

نماینده صومعه‌سرا همچنین بیان کرد: از سوی دیگر کمیسیون ماده ۹۹ که مخصوص روستاهاست و کارآیی آن مانند ماده ۱۰۰ در شهرها است، هر از چندگاهی تشکیل می‌شود اما کاربرد و بازدهی ندارد. همچنین از سوی دیگر چون طرح هادی روستاها جامع و کامل نیست یک برهم ریختگی ایجاد شده و در برخی روستاها مردم نمی‌دانند چه باید بکنند این در آینده نزدیک برای کشور مشکلات فراوانی را در پی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: در کشور ۴۰ هزار روستا داریم و طرح‌های هادی همه آن‌ها نیازمند بازنگری است، در همین طرح یک کارگروهی برای رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز در خارج از طرح هادی و منابع طبیعی تعیین شده است. این طرح به صورت دوفوریتی تهیه شده است از دوستان و همکاران تقاضا می کنم که موافقت بفرمایند و بعد موضوعات مدنظر را در کمیسیون مربوطه بحث و بررسی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز