خبرگزاری کار ایران

توانگر مطرح کرد:

ماموریت رئیس کمیسیون انرژی مجلس برای پیگیری مشکلات آب خوزستان/ افزایش خروجی سد دز و تزریق آب در رگ‌های خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۸۷۸

رئیس کمیته اقتصاد انرژی مجلس شورای اسلامی در توئیتی به ماموریت رئیس کمیسیون انرژی برای پیگیری مشکلات آب استان خوزستان اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس و رئیس کمیته اقتصاد انرژی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

تزریق  آب در رگ‌های خوزستان/ افزایش خردجی سد دز

با توجه به تنش‌های آبی در خوزستان و مطالبات مردمی و درخواست‌ نمایندگان خوزستان، دکتر قالیباف، گروهی را به ریاست‌تام‌الاختیار دکتر حسنوند به خوزستان فرستادند.

با پیگیری رئیس کمیسیون انرژی مجلس، هفته گذشته، معاون دادستان کل کشور،رییس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، معاون آب وزیر نیرو، معاون سازمان برنامه و بودجه و..به این استان فراخوان شدند.

مقرر شد بحث منابع مالی برای تامین تانکرهای آبرسانی به مناطقی که مشکل آب دارند و پروژه‌هایی که در کوتاه مدت می‌تواند به آبرسانی خوزستان کمک کند، تامین مالی شوند و قول دادند در دستور یکشنبه هیات دولت باشد.

موضوع خسارت کشاورزان نیز مطرح و پرداخت آن تسریع خواهد شد.

مشکل دیگر بحث حق‌آبه‌ای که مورد درخواست و رهاسازی آب در بالادست از سد کرخه و سد دز بوده که از روز چهارشنبه با پیگیری‌های رئیس‌مجلس و آقای حسنوند و رایزنی‌هایی که با وزارت نیرو انجام شد ظرفیت خروجی سد کرخه از ۷۵ مترمکعب به ۱۳۰مترمکعب در ثانیه رسیده و به دنبال آن هستیم که موضوع تأمین آب پایین دست را در دشت آزادگان پیگیری کنیم ؛چرا که آنجا هم بحث مسائل دامداران وجود دارد و باید حل شود.

در مورد نیازهای بلندمدت، مقرر شد در هفته پیش رو جلسه‌ای با ریاست دکترقالیباف و تعدادی از روسای کمیسیون‌ها و برخی از مسئولین دولتی تشکیل و کارگروهی جهت مصوبات بودجه۱۴۰۱، برنامه توسعه هفتم و رفع برخی از نیازهای مناطق نفت‌خیز از جمله خوزستان شکل گیرد تا بتوان بخشی از نیازهای اساسی مخصوصا در زمینه آب برطرف شود‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز