خبرگزاری کار ایران

حسن‌پور بیگلری در صحن مجلس:

مجلس وزارت انرژی را تعیین تکلیف نکند، سال‌های آینده نیز مشکلاتی را خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۷۱۲

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه مجلس وزارت انرژی را تعیین تکلیف نکند، سال‌های آینده نیز مشکلات را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ۱۹۱ میلیارد خسارت به بخش فولادی و صنعتی کشور از بابت قطعی برق وارد شده است.

به گزارش ایلنا، شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مجلس یازدهم در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درخصوص خاموشی‌های اخیر و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور گفت: از زحماتی که در ایام تعطیلی مجلس، هیات رئیسه و دولت در موضوع قطعی برق انجام دادند، تشکر می‌کنم، چرا که بخشی از مشکلات مرتفع شد. 

وی ادامه داد: واقعیت این است که اگر در مجلس وزارت انرژی را تعیین تکلیف نکنیم، سال‌های آینده نیز این مشکلات را خواهیم داشت. قانون برنامه چهارم، پنجم و ششم این موضوع را مطرح کرده، بایستی وزارت انرژی در کشور تعیین تکیف شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم بیان کرد: آنچه امروز باعث مسایل و مشکلات عدیده است، عدم هماهنگی وعدم نظارت دقیق در اجرای مصرف برق در کشور است. تلفات برق در کشور حدود ۱۰ درصد است، در حالی که در دنیا ۵ درصد است، اگر خودمان را به میانگین جهانی برسانیم، حدود ۸۰۰ مگاوات برق اضافه داریم که تاکنون این مهم انجام نشده است. 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس تصریح کرد: ۲ هزار مگاوات برق در موضوع رمزارزها تعیین تکلیف نشده است، دولت گزارش شفاف و دقیقی در اختیار ما قرار نداده است. 

حسن‌پور بیگلری تاکید کرد: آقای قالیباف؛ بخش خصوصی امروز ۵۱ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری طلبکار است و تا وقتی وضعیت طلب بخش خصوصی مشخص نشود، آمادگی سرمایه‌گذاری ندارند. اگر می‌خواهیم مشکل برق را حل کنیم، اول باید بدهی کارآفرینان و سرمایه گذاران که اعتماد کرده‌اند را پرداخت کنیم تا سایر بخش‌های خصوصی هم پای کار بیایند. 

وی با اشاره به موضوع صادرات برق ادامه داد: موضوع دیگر صادرات برق است که آن را تعیین تکلیف نکرده ایم. در زمان غیرپیک مصرف و زمانی که مصرف کمتری داریم، می‌توانیم اجازه دهیم بخش خصوصی برق خود را صادر کند. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: آقای قالیباف؛ امروز به صورت شفاف به عنوان رئیس قوه مقننه بفرمایید دولت فعلی و دولت آینده در موضع بدهی به بخش خصوصی قرار است چه اقداماتی انجام دهند که ما در سال‌های آینده دچار این مشکلات نشویم. 

وی افزود: از دولت آینده می‌خواهم وزارت انرژی را از همین ابتدای کار تعیین تکلیف کند و بدانیم در سال‌های آینده نقشه راه دولت در موضوع وضعیت برق چیست. دولت دوازدهم که این نقشه راه را انجام نداده و حالا با مسائل و مشکلات روبرو هستیم. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به گزارش فساد ناشی از مشکل برق تاکید کرد: گزارشاتی که دارم به صورت شفاف و زنده نشان می‌دهد که ۱۹۱ میلیارد خسارت به بخش فولادی و صنعتی کشور از بابت قطعی برق وارد شده است، چه کسی می‌خواهد آن را جبران کند؟ جبران خسارت مردمی که سهام این شرکت‌ها را خریده‌اند را چه کسی پاسخگوست. 

وی بیان کرد: مردم چه گناهی کرده‌اند که امروز در اثر بی‌تدبیری‌ها بایستی خسارت هنگفت را بپذیرند و کسی هم پاسخگو نیست. تمام این مطالب را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم و باید به صورت شفاف این مسائل منتشر شود. 

این نماینده مردم تاکید کرد: موضوع دیگر که درخواست دارم در مجلس و در کمیسیون انرژی بررسی شود، سرمایه‌گذاری برای استفاده از انرژی‌های نو و انرژی خورشیدی است. برای سال آینده بایستی حداقل ۳ هزار مگاوات انرژی خورشیدی در کشور احداث کنیم. کشور ما یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های و تجدیدپذیر است. انرژی خورشیدی تجربه موفقی در دنیا است و بایستی زمینه را برای این مهم فراهم کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز