خبرگزاری کار ایران

قالیباف در صحن علنی مطرح کرد؛

احیای زیرساخت تولید برق و انرژی‌های تجدیدپذیر با سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری صحیح

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۶۴۵

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که با قانون‌گذاری درست می‌توان زیرساخت تولید برق و انرژی‌های تجدیدپذیر را احیا کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی مجلس در خصوص خاموشی‌ها و مانع‌زدایی از صنعت برق گفت: موضوع خشکسالی و عدم بارندگی در کل منطقه و جهان وجود دارد، این مشکل در برخی استان‌ها کمی بیشتر و در برخی دیگر کمتر است. برای حل این مشکل باید همه دست به دست دهیم تا حل و فصل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با تصمیمات گرفته شده درباره قطع برق صنعت، مشکل برق در بخش خانگی حل شد اما در حوزه صنعت با قطع برق، مشکلاتی در تولید سیمان و میلگرد ایجاد کرد که با تدبیر و اختصاص برق شبانه، آن مشکلات تا حدودی برطرف شد.

وی بیان کرد: باید به سمت سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری درست برویم، قوانینی که بتواند زیرساخت‌های کشور در بخش برق و انرژی‌های تجدیدپذیر را احیاء کند، در این مسیر باید بر زیرساخت، انتقال و مدیریت پرت برق توجه کنیم، مجلس با تصمیم گیری در بودجه سال ۱۴۰۰ که در ۴۰ سال اخیر بی نظیر بود، ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری در صنعت ها، عدالت در مصرف برق و قیمت گذاری و هدایت درآمد به سمت سرمایه‌گذاری درحوزه برق را رقم زد.

قالیباف گفت: باید بپذیریم در برخی استان‌ها فشارها بیشتر است، دولت هم تدبیر می کند و پیگیری هم در این خصوص شد. در استان خوزستان نیز در آخرین هماهنگی‌های صورت گرفته بیش از ۱۵۰ مترمکعب آب در ثانیه از سد کرخه و دز برای حل مشکل کشاورزی و منطقه هور رها می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ان شاالله با برنامه‌ریزی و  سیاست‌گذاری دقیق تر در زیرساخت‌ها، مشکلات را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز