خبرگزاری کار ایران

افزایش مهاجرت افغان‌ها به ترکیه از طریق ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۰۷۷

مهاجرت افغان‌ها به ترکیه از طریق ایران افزایش چشم‌گیری داشته‌است.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، از زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان مناطق وسیعی از کشور را تحت کنترل خود درآورده‌اند. بسیاری از افغان‌ها مجبور به فرار از کشورشان شده‌اند، برخی از آنها تصمیم به ترک کشور گرفته‌اند. بسیاری از آنها پس از ترک افغانستان از طریق ایران در حال حرکت به سمت  ترکیه هستند.

طبق اخبار رسانه‌های ترکیه‌، طی چند هفته گذشته روزانه حداقل ۵۰۰ افغان از طریق ایران به ترکیه مهاجرت  می‌کنند. بیشتر آنها در حال فرار از خشونت و نبردهایی هستند که در پی عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی در اوایل ژوئیه رخ داده است.

یک روزنامه‌نگار ترک در توییتر خود نوشت: "پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، ده‌ها هزار مهاجر افغان شروع به ترک کشور خود کردند. کاروان‌های پناهندگان به صورت گروهی از طریق ایران وارد ترکیه می‌شوند. "

برخی از منتقدان می‌گویند این "موج مهاجرت" اقتصاد ترکیه را که هم اکنون با مشکل روبرو است، "تضعیف" خواهد کرد. برخی هم رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه را مقصر دانسته‌اند؛ چراکه توافق کرده است که در ازای دریافت وجه از اروپا از ورود، برخی مهاجران به این کشور استقبال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز