خبرگزاری کار ایران

در دیدار با آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی؛

رئیس دستگاه قضا بر لزوم حمایت علما برای پیشبرد ماموریت‌های این قوه تاکید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۸۵۵

رئیس قوه قضاییه در دیدار با آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی بر لزوم حمایت و مساعدت علما و حوزه‌های علمیه برای پیشبرد ماموریت‌های این قوه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سفر یک‌روزه خود به قم ظهر امروز با آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی دیدار کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار با تبیین برنامه‌های دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی خواستار حمایت و مساعدت علما و حوزه‌های علمیه برای پیشبرد ماموریت‌های این قوه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: بارسنگین دستگاه قضا جز با عنایت خاصه الهی و کمک اولیاء خدا به مقصد نمی‌رسد.

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی نیز با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه، برای وی در این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت کرد و از آمادگی خود برای کمک به دستگاه قضا خبر داد.

ایشان افزود: امیدوارم خدا توفیق دهد به نحوی عمل کنید که گرفتاری‌ها و مشکلات مردم حل شده و عملکرد شما موجب رضای خدا و حضرت، ولی عصر (عج) باشد.

این مرجع تقلید عظام با عظیم و سنگین خواندن مسئولیت دستگاه قضا گفت: قضاوت شأن حضرت علی (ع) بوده و ان‌شاءالله شما هم باید با اقتدا به ایشان در این مسیر حرکت کنید.

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: قوه قضاییه باید به نحوی عمل کند که بدهکاران و کسانی که واقعاً در عسر هستند حبس نشوند و شرایطی فراهم شود که با آسایش بتوانند دین خود را ادا کنند.

ایشان با اشاره به اهمیت امر قضا و دشواری‌های این کار، گفت که قضاوت از اموری است که دقت زیادی می‌طلبد و قضات باید مراقبت کنند تبعیض در دستگاه قضایی اتفاق نیفتد که الحمدلله در جمهوری اسلامی تاکنون چنین بوده و از این به بعد هم باید روند قضایی عادلانه و به دور از تبعید پیش رود.

این مرجع تقلید از رویکرد دستگاه قضا در خصوص بدهکاران مهریه نیز تقدیر کرد و گفت: الحمدلله برای حل مشکل بدهکاران مهریه کار‌های خوبی شده تا افراد به دلیل بدهی مهریه به زندان نروند.

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی خواستار آن شد که دستگاه قضا برای حل مشکل دیگر بدهکاران به ویژه بدهکاران بانکی که واقعاً توان مالی ندارند نیز تدبیر جدی بیاندیشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز