خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی:

اقتدار دستگاه قضا نیز برای خدمت به مردم، استیفای حق و مقابله با کجی‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۸۲۸

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر تداوم تحول برای تعالی دستگاه قضا گفت: اقتدار قوه قضاییه برای خدمت به مردم و استیفای حق و مقابله با کجی‌هاست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سفر یک‌روزه خود به قم با آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار گفت: کار قضا سخت است و شرایط کنونی هم پیچیدگی‌های خاصی دارد که به سنگینی کار می‌افزاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای افزود: مردم گرفتار مشکلات عدیده‌ای هستند که به‌حق توقع دارند مشکلات‌شان در دستگاه قضا و دستگاه‌های اجرایی تا حد ممکن برطرف شود.

وی ادامه داد: مردم عیال الله هستند و همه ما در مقابل این مردم خوب که در ۴۲ سال گذشته در دوره انقلاب، دوره جنگ و بعد از آن همه توان خود را به کار گرفتند، مسئولیم.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد دولت جدید و مجلس انقلابی با فهم درست از مشکلات مردم، قوانین و مقررات لازم را متناسب با زمان تصویب و اجرا کنند‌.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان این‌که اقتدار دستگاه قضا نیز برای خدمت به مردم، استیفای حق و مقابله با کجی‌هاست، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد قضاوت عادلانه، صریح و صحیح داشته باشد باید علم و توانایی و نفس خودساخته داشته باشد تا از حق تبعیت کند.

رئیس دستگاه قضا گفت: تلاش ما این است که با استفاده از تجارب گذشته مسیر تحول و تعالی را با از اراده مضاعف ادامه دهیم، اما در این مسیر محتاج عنایت خدا، دعای خیر علما و همراهی مردم هستیم.

آیت‌الله علوی گرگانی: دستگاه قضا ربا را از جامعه ریشه‌کن کند

آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی نیز در این دیدار با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه و آرزوی موفقیت برای وی در این مسئولیت مهم گفت: انتظار داریم دستگاه قضا ربا را از جامعه حذف کند.

این مرجع عظام تقلید افزود: متاسفانه ربا با اسامی مختلفی از جمله دیرکرد در جامعه وجود دارد و دستگاه قضایی باید با تمام توان در رفع این آسیب تلاش کند.

آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی ضمن تاکید بر رفع هر چه سریع‌تر این مشکل خاطرنشان کرد: در روحیات رئیس جدید دستگاه قضا می‌بینیم که در حد توان این مشکل را بتواند مرتفع کند.

این مرجع تقلید در پایان سخنانش به اجرای طرح تحول قضایی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح شاهد موفقیت روز افزون دستگاه قضایی خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز